Pregled bibliografske jedinice broj: 436377
Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj
Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj // Politička misao : Croatian political science review, 46 (2009), 1; 114-135 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 436377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj
(Visual (Il)literacy of political parties in Croatia)
Autori
Turković, Vera
Izvornik
Politička misao : Croatian political science review (0032-3241) 46
(2009), 1;
114-135
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vizualna pismenost ; likovna pismenost ; političko oglašavanje ; politička kampanja ; političko nagovaranje ; negativno komparativno oglašavanje ; politički plakat
(visual literacy ; political advertising ; political campaign ; political persuasion ; negative comparative advertising ; political poster)
Sažetak
Autorica u ovom radu procjenjuje razinu likovno/vizualne pismenosti hrvatskih političara na temelju analize vizualne građe kojom su se služile političke stranke u predizbornoj kampanji krajem 2007.g. Metodom analize sadržaja, uz pomoć studenata Akademije likovnih umjetnosti kao politički neovisnih likovnih eksperata/evaluatora, istražuje likovnu kvalitetu političke poruke, njezinu simboličku i komunikacijsku vrijednost, te estetsku i etičku vrijednost na primjerima plakata, oglasa, reklamnih spotova i drugih proizvoda. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da naša politička javnost uglavnom prepoznaje moć slike u kontekstu današnjeg vizualno orijentiranog društva i da pokušava koristiti likovno/vizualne efekte u komunikaciji s potencijalnim biračima kako bi utjecala na njihove stavove. Nažalost, razina ove komunikacije je vrlo niska i svodi se pretežno na negativno komparativno oglašavanje što se u svijetu pokazalo kontraproduktivnim jer vodi stvaranju nepovjerenja i sumnje javnosti u mogućnosti i sposobnosti političara za rješavanje društvenih problema. Vizualna retorika u politici zahtijeva umijeće diskursa koje će proizvesti neki specifičan učinak na ciljnu skupinu, a to dalje podrazumijeva visoku razinu likovno/vizualne pismenosti kako političara samih tako i profesionalaca na koje se oslanjaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Rad je preveden i na engleski jezik
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- IBBS: International Bibliography of the Social Sciences-Political Science