Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 436377

Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj


Turković, Vera
Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj // Politička misao : Croatian political science review, 46 (2009), 1; 114-135 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 436377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj
(Visual (Il)literacy of political parties in Croatia)

Autori
Turković, Vera

Izvornik
Politička misao : Croatian political science review (0032-3241) 46 (2009), 1; 114-135

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
vizualna pismenost ; likovna pismenost ; političko oglašavanje ; politička kampanja ; političko nagovaranje ; negativno komparativno oglašavanje ; politički plakat
(visual literacy ; political advertising ; political campaign ; political persuasion ; negative comparative advertising ; political poster)

Sažetak
Autorica u ovom radu procjenjuje razinu likovno/vizualne pismenosti hrvatskih političara na temelju analize vizualne građe kojom su se služile političke stranke u predizbornoj kampanji krajem 2007.g. Metodom analize sadržaja, uz pomoć studenata Akademije likovnih umjetnosti kao politički neovisnih likovnih eksperata/evaluatora, istražuje likovnu kvalitetu političke poruke, njezinu simboličku i komunikacijsku vrijednost, te estetsku i etičku vrijednost na primjerima plakata, oglasa, reklamnih spotova i drugih proizvoda. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da naša politička javnost uglavnom prepoznaje moć slike u kontekstu današnjeg vizualno orijentiranog društva i da pokušava koristiti likovno/vizualne efekte u komunikaciji s potencijalnim biračima kako bi utjecala na njihove stavove. Nažalost, razina ove komunikacije je vrlo niska i svodi se pretežno na negativno komparativno oglašavanje što se u svijetu pokazalo kontraproduktivnim jer vodi stvaranju nepovjerenja i sumnje javnosti u mogućnosti i sposobnosti političara za rješavanje društvenih problema. Vizualna retorika u politici zahtijeva umijeće diskursa koje će proizvesti neki specifičan učinak na ciljnu skupinu, a to dalje podrazumijeva visoku razinu likovno/vizualne pismenosti kako političara samih tako i profesionalaca na koje se oslanjaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija

Napomena
Rad je preveden i na engleski jezik



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vera Turković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Turković, Vera
Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj // Politička misao : Croatian political science review, 46 (2009), 1; 114-135 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Turković, V. (2009) Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj. Politička misao : Croatian political science review, 46 (1), 114-135.
@article{article, author = {Turkovi\'{c}, Vera}, year = {2009}, pages = {114-135}, keywords = {vizualna pismenost, likovna pismenost, politi\v{c}ko ogla\v{s}avanje, politi\v{c}ka kampanja, politi\v{c}ko nagovaranje, negativno komparativno ogla\v{s}avanje, politi\v{c}ki plakat}, journal = {Politi\v{c}ka misao : Croatian political science review}, volume = {46}, number = {1}, issn = {0032-3241}, title = {Vizualno/likovna (ne)pismenost politi\v{c}kih stranaka u Hrvatskoj}, keyword = {vizualna pismenost, likovna pismenost, politi\v{c}ko ogla\v{s}avanje, politi\v{c}ka kampanja, politi\v{c}ko nagovaranje, negativno komparativno ogla\v{s}avanje, politi\v{c}ki plakat} }
@article{article, author = {Turkovi\'{c}, Vera}, year = {2009}, pages = {114-135}, keywords = {visual literacy, political advertising, political campaign, political persuasion, negative comparative advertising, political poster}, journal = {Politi\v{c}ka misao : Croatian political science review}, volume = {46}, number = {1}, issn = {0032-3241}, title = {Visual (Il)literacy of political parties in Croatia}, keyword = {visual literacy, political advertising, political campaign, political persuasion, negative comparative advertising, political poster} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • IBBS: International Bibliography of the Social Sciences-Political Science





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font