Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 436117

Emocionalno inteligentan voditelj knjižnice


Mokriš, Svjetlana
Emocionalno inteligentan voditelj knjižnice // 33. Skupština Hrvatskoga knjižničarskog društva
Daruvar, Hrvatska, 2002. (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 436117 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalno inteligentan voditelj knjižnice
(Emotionally intelligent library manager)

Autori
Mokriš, Svjetlana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
33. Skupština Hrvatskoga knjižničarskog društva

Mjesto i datum
Daruvar, Hrvatska, 25.09.2002. - 27.09.2002

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
knjižnični menadžment
(library management)

Sažetak
Iz feudalizma je u industrijsko doba prenesen način upravljanja prema načelu „naredba i kontrola“. U neprirodnom industrijskom sustavu ljude se na rad navodilo prisilom, prijetnjom i nadzorom, no postalo je očito da ljudi pod pritiskom rde više i bolje samo u kratkom vremenskom roku ok su u dugoročnom pogledu rezultati lošiji jer se otvoreno i nesvjesno uposlenici počinju opirati takvom pritisku. Postupno se razvijao drukčiji koncept upravljanja koji više poštuje ljudske potencijale, a a osobito ističe ulogu menadžera u procesu upravljanja. Ocjenjivanje svih uposlenika, pa tako i menadžera, obavlja se prema novim mjerilima – nije bitna samo inteligencija, niti naobrazba i stručnost, već i umješnost kojom se nosi s vlastitom osobom kao i s drugima. Nakon nekoliko desetljeća spominjanja i površnog prepoznavanja pod raznim nazivima, npr. „karakter“, „osobnost“, „društvena umjeća“ i „kompetencija“ pojavio se i novi naziv za tu ljudsku sposobnost, a to je „emocionalna inteligencija“. Različiti autori navode različite sposobnosti koje je poželjno da posjeduje emocionalno inteligentan menadžer, pa tako i voditelj knjižnice: samosvjesnost, emocionalna svjesnost, točna samoprocjena, samopouzdanje, vjerodostojnost, savjesnost, prilagodljivost, inovativnost, težnja za postignućem, prilagodljivost, predanost, inicijativa, optimizam, no jedna od najbitnijih kvaliteta koju bi bilo poželjno da posjeduje svaki menadžer je „biti uzor zaposlenicima“, drugim riječima menadžeri moraju svojim svakodnevnim ponašanjem u praksi provoditi ono što propovijedaju te biti jasnim uzorom uspješnog i predanog radnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Svjetlana Mokriš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mokriš, Svjetlana
Emocionalno inteligentan voditelj knjižnice // 33. Skupština Hrvatskoga knjižničarskog društva
Daruvar, Hrvatska, 2002. (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
Mokriš, S. (2002) Emocionalno inteligentan voditelj knjižnice. U: 33. Skupština Hrvatskoga knjižničarskog društva.
@article{article, author = {Mokri\v{s}, Svjetlana}, year = {2002}, keywords = {knji\v{z}ni\v{c}ni menad\v{z}ment}, title = {Emocionalno inteligentan voditelj knji\v{z}nice}, keyword = {knji\v{z}ni\v{c}ni menad\v{z}ment}, publisherplace = {Daruvar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mokri\v{s}, Svjetlana}, year = {2002}, keywords = {library management}, title = {Emotionally intelligent library manager}, keyword = {library management}, publisherplace = {Daruvar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font