Pregled bibliografske jedinice broj: 436117
Emocionalno inteligentan voditelj knjižnice
Emocionalno inteligentan voditelj knjižnice // 33. Skupština Hrvatskoga knjižničarskog društva
Daruvar, Hrvatska, 2002. (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 436117 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalno inteligentan voditelj knjižnice
(Emotionally intelligent library manager)
Autori
Mokriš, Svjetlana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
33. Skupština Hrvatskoga knjižničarskog društva
Mjesto i datum
Daruvar, Hrvatska, 25.09.2002. - 27.09.2002
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
knjižnični menadžment
(library management)
Sažetak
Iz feudalizma je u industrijsko doba prenesen način upravljanja prema načelu „naredba i kontrola“. U neprirodnom industrijskom sustavu ljude se na rad navodilo prisilom, prijetnjom i nadzorom, no postalo je očito da ljudi pod pritiskom rde više i bolje samo u kratkom vremenskom roku ok su u dugoročnom pogledu rezultati lošiji jer se otvoreno i nesvjesno uposlenici počinju opirati takvom pritisku. Postupno se razvijao drukčiji koncept upravljanja koji više poštuje ljudske potencijale, a a osobito ističe ulogu menadžera u procesu upravljanja. Ocjenjivanje svih uposlenika, pa tako i menadžera, obavlja se prema novim mjerilima – nije bitna samo inteligencija, niti naobrazba i stručnost, već i umješnost kojom se nosi s vlastitom osobom kao i s drugima. Nakon nekoliko desetljeća spominjanja i površnog prepoznavanja pod raznim nazivima, npr. „karakter“, „osobnost“, „društvena umjeća“ i „kompetencija“ pojavio se i novi naziv za tu ljudsku sposobnost, a to je „emocionalna inteligencija“. Različiti autori navode različite sposobnosti koje je poželjno da posjeduje emocionalno inteligentan menadžer, pa tako i voditelj knjižnice: samosvjesnost, emocionalna svjesnost, točna samoprocjena, samopouzdanje, vjerodostojnost, savjesnost, prilagodljivost, inovativnost, težnja za postignućem, prilagodljivost, predanost, inicijativa, optimizam, no jedna od najbitnijih kvaliteta koju bi bilo poželjno da posjeduje svaki menadžer je „biti uzor zaposlenicima“, drugim riječima menadžeri moraju svojim svakodnevnim ponašanjem u praksi provoditi ono što propovijedaju te biti jasnim uzorom uspješnog i predanog radnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti