Pregled bibliografske jedinice broj: 435581
Tjelesno kažnjavanje kao odraz roditeljskog shvaćanja djeteta
Tjelesno kažnjavanje kao odraz roditeljskog shvaćanja djeteta // Dijete i društvo : časopis za promicanje prava djeteta, 11 (2009), 1/2; 121-134 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 435581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tjelesno kažnjavanje kao odraz roditeljskog shvaćanja djeteta
(Corporal Punishment as a Reflection of the Parental Perception of a Child)
Autori
Kušević, Barbara
Izvornik
Dijete i društvo : časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 11
(2009), 1/2;
121-134
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
tjelesno kažnjavanje; disciplina; shvaćanje djeteta; obitelj; pozitivno roditeljstvo
(corporal punishment; discipline; perception of a child; positive parenthood)
Sažetak
Tjelesno kažnjavanje oduvijek bilo sastavnim dijelom obiteljskoga odgoja, a i danas se u brojnim zemljama opravdava roditeljska upotreba sile u disciplinske svrhe. Međutim, u novije se vrijeme pojavio značajan broj dokumenata kojima se nastoje zaštititi prava djece, između ostalih i djetetovo pravo da bude zaštićeno od nasilja. Stoga su brojne europske zemlje zakonom zabranile roditeljsko tjelesno kažnjavanje djeteta. Pokazalo se međutim kako usprkos zakonskoj regulativi brojni roditelji i dalje opravdaju tjelesno kažnjavanje pa je postalo očito kako zakonske odredbe same po sebi nisu dovoljne da bi se iskorijenila primjena ovakvih odgojnih postupaka, već zakon trebaju pratiti odgovarajuće promjene u društvenom sustavu vrijednosti, kao i drugačije shvaćanje djeteta i djetinjstva. U radu se stoga nužnost napuštanja tjelesnoga kažnjavanja djeteta promatra u kontekstu suvremenog roditeljskog shvaćanja djeteta, nakon čega se predstavlja alternativa tjelesnome kažnjavanju u obliku pozitivnog roditeljstva, prakse koja uvažava dijete kao djelatno biće s vlastitim pravima. Pritom se apostrofira odgovornost društva u osmišljavanju različitih oblika potpore roditeljima u jačanju njihovih roditeljskih kompetencija i prihvaćanju konstruktivnih, nenasilnih odgojnih postupaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Barbara Kušević
(autor)