Pregled bibliografske jedinice broj: 435572
Školski vjeronauk i župna zajednica - Prema odnosu povjerenja i suradnje
Školski vjeronauk i župna zajednica - Prema odnosu povjerenja i suradnje // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 26 (2004), 3; 221-233 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 435572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski vjeronauk i župna zajednica - Prema odnosu povjerenja i suradnje
(Religious Education in Schools and Parish Community. Toward a Relationship of Trust and Cooperation)
Autori
Filipović, Ana Thea
Izvornik
Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih (0351-9007) 26
(2004), 3;
221-233
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Školski vjeronauk; župna zajednica; vjeroučitelj/vjeroučiteljica; crkveno distancirani kršćani; novi govor vjere; nova evangelizacija; pedagoško utemeljenje vjeronauka; ciljevi vjeronauka; religiozni odgoj; suradnja odgojnih čimbenika; mladi u župnoj zajednici
(Religious education in schools; parish community; teacher of religion; new evangelization; youth in the parish; educational cooperation)
Sažetak
Trinaest godina nakon ponovnog uključivanja vjeronauka u odgojno-obrazovni sustav javnih škola u Hrvatskoj i njegova profiliranja kao školskog predmeta javlja se potreba tematiziranja i pojašnjavanja odnosa između školskog vjeronauka i župne zajednice. Neizrečena, a implicitno naglašeno prisutna različita očekivanja s jedne i s druge strane mogu dovesti do pogubna međusobnog optuživanja i sumnjičenja koje uvelike šteti i učenicima i vjeroučiteljima i župnim zajednicama kao i samoj kršćanskoj vjeri. Vjeronauk kao nastavni predmet koji se oblikuje po mandatu Crkve za samu Crkvu postaje privilegiranim mjestom susreta s crkveno distanciranim kršćanima i dijaloga sa sekulariziranim svijetom današnjice, mjestom pedagoškog služenja mladim generacijama te mjestom traženja novog govora vjere i učenja jezika nove evangelizacije. Takav vjeronauk treba snažnu potporu živih kršćanskih zajednica na koje učenike može uputiti, zajednica koje su zauzete za čovjeka i čovječanstvo, a u kojima se ostvaruju trajan dijalog i suradnja među generacijama tako da djeca i mladi u njima imaju ravnopravno mjesto. U traženju novog odnosa između vjeronauka i župne zajednice izuzetno važnu ulogu igraju vjeroučitelji koji trebaju oblikovati vjeronauk tako da on služi i koristi svim učenicima, a ne samo onima koji se potpuno identificiraju s kršćanskom vjerom. Vjeroučitelji/ce moraju nastojati oko izgradnje dijaloško-suradničkog odnosa prema župnoj zajednici, njezinu vodstvu i roditeljima svojih učenika, ali s druge strane moraju imati snažnu podršku župnih zajednica i u njima naći emocionalni oslonac u ispunjavanju svoga veoma zahtjevnog poslanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Annale (Rassegna annuale di studi di Catechetica e di Pedagogia Religiosa)