Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 435572

Školski vjeronauk i župna zajednica - Prema odnosu povjerenja i suradnje


Filipović, Ana Thea
Školski vjeronauk i župna zajednica - Prema odnosu povjerenja i suradnje // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 26 (2004), 3; 221-233 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 435572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školski vjeronauk i župna zajednica - Prema odnosu povjerenja i suradnje
(Religious Education in Schools and Parish Community. Toward a Relationship of Trust and Cooperation)

Autori
Filipović, Ana Thea

Izvornik
Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih (0351-9007) 26 (2004), 3; 221-233

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Školski vjeronauk; župna zajednica; vjeroučitelj/vjeroučiteljica; crkveno distancirani kršćani; novi govor vjere; nova evangelizacija; pedagoško utemeljenje vjeronauka; ciljevi vjeronauka; religiozni odgoj; suradnja odgojnih čimbenika; mladi u župnoj zajednici
(Religious education in schools; parish community; teacher of religion; new evangelization; youth in the parish; educational cooperation)

Sažetak
Trinaest godina nakon ponovnog uključivanja vjeronauka u odgojno-obrazovni sustav javnih škola u Hrvatskoj i njegova profiliranja kao školskog predmeta javlja se potreba tematiziranja i pojašnjavanja odnosa između školskog vjeronauka i župne zajednice. Neizrečena, a implicitno naglašeno prisutna različita očekivanja s jedne i s druge strane mogu dovesti do pogubna međusobnog optuživanja i sumnjičenja koje uvelike šteti i učenicima i vjeroučiteljima i župnim zajednicama kao i samoj kršćanskoj vjeri. Vjeronauk kao nastavni predmet koji se oblikuje po mandatu Crkve za samu Crkvu postaje privilegiranim mjestom susreta s crkveno distanciranim kršćanima i dijaloga sa sekulariziranim svijetom današnjice, mjestom pedagoškog služenja mladim generacijama te mjestom traženja novog govora vjere i učenja jezika nove evangelizacije. Takav vjeronauk treba snažnu potporu živih kršćanskih zajednica na koje učenike može uputiti, zajednica koje su zauzete za čovjeka i čovječanstvo, a u kojima se ostvaruju trajan dijalog i suradnja među generacijama tako da djeca i mladi u njima imaju ravnopravno mjesto. U traženju novog odnosa između vjeronauka i župne zajednice izuzetno važnu ulogu igraju vjeroučitelji koji trebaju oblikovati vjeronauk tako da on služi i koristi svim učenicima, a ne samo onima koji se potpuno identificiraju s kršćanskom vjerom. Vjeroučitelji/ce moraju nastojati oko izgradnje dijaloško-suradničkog odnosa prema župnoj zajednici, njezinu vodstvu i roditeljima svojih učenika, ali s druge strane moraju imati snažnu podršku župnih zajednica i u njima naći emocionalni oslonac u ispunjavanju svoga veoma zahtjevnog poslanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Filipović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Filipović, Ana Thea
Školski vjeronauk i župna zajednica - Prema odnosu povjerenja i suradnje // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 26 (2004), 3; 221-233 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Filipović, A. (2004) Školski vjeronauk i župna zajednica - Prema odnosu povjerenja i suradnje. Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 26 (3), 221-233.
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Ana Thea}, year = {2004}, pages = {221-233}, keywords = {\v{S}kolski vjeronauk, \v{z}upna zajednica, vjerou\v{c}itelj/vjerou\v{c}iteljica, crkveno distancirani kr\v{s}\'{c}ani, novi govor vjere, nova evangelizacija, pedago\v{s}ko utemeljenje vjeronauka, ciljevi vjeronauka, religiozni odgoj, suradnja odgojnih \v{c}imbenika, mladi u \v{z}upnoj zajednici}, journal = {Kateheza : \v{c}asopis za vjeronauk u \v{s}koli, katehezu i pastoral mladih}, volume = {26}, number = {3}, issn = {0351-9007}, title = {\v{S}kolski vjeronauk i \v{z}upna zajednica - Prema odnosu povjerenja i suradnje}, keyword = {\v{S}kolski vjeronauk, \v{z}upna zajednica, vjerou\v{c}itelj/vjerou\v{c}iteljica, crkveno distancirani kr\v{s}\'{c}ani, novi govor vjere, nova evangelizacija, pedago\v{s}ko utemeljenje vjeronauka, ciljevi vjeronauka, religiozni odgoj, suradnja odgojnih \v{c}imbenika, mladi u \v{z}upnoj zajednici} }
@article{article, author = {Filipovi\'{c}, Ana Thea}, year = {2004}, pages = {221-233}, keywords = {Religious education in schools, parish community, teacher of religion, new evangelization, youth in the parish, educational cooperation}, journal = {Kateheza : \v{c}asopis za vjeronauk u \v{s}koli, katehezu i pastoral mladih}, volume = {26}, number = {3}, issn = {0351-9007}, title = {Religious Education in Schools and Parish Community. Toward a Relationship of Trust and Cooperation}, keyword = {Religious education in schools, parish community, teacher of religion, new evangelization, youth in the parish, educational cooperation} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Annale (Rassegna annuale di studi di Catechetica e di Pedagogia Religiosa)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font