Pregled bibliografske jedinice broj: 435334
Aktualna pitanja religijske pedagogije i katehetike
Aktualna pitanja religijske pedagogije i katehetike // Bogoslovska smotra, 76 (2006), 1; 147-172 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 435334 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktualna pitanja religijske pedagogije i katehetike
(Current issues of Religious pedagogy and Catechetics)
Autori
Filipović, Ana Thea
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 76
(2006), 1;
147-172
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Aktualna pitanja religijske pedagogije; kompleksnost; kontekstualnost; interdisciplinarnost; katehetska terminologija; nova katehetska paradigma; misionarski kontekst; evangelizacija; katekumenalno usmjerenje kateheze; kršćanska inicijacija; pluralizam; međukulturno učenje; ekumensko učenje; međureligijsko učenje; društvo znanja; izvori vjere; naslovnici religioznog odgoja i kateheze; suvremena povijest hrvatske kateheze
(Missionary context; evangelisation; christian initiation; pluralism; inter-cultural learning; ecumenical learning; interreligious learning)
Sažetak
U članku se ponajprije svraća pozornost na složenost religijskopedagoško-katehetskog istraživanja te ukazuje na čimbenike koji otežavaju prikaz aktualnih pitanja religijske pedagogije i katehetike. To su prije svega kontekstualno obilježje discipline i interdisciplinarni karakter njezina istraživanja. Unatoč spomenutim poteškoćama nastoji se dati promišljen i utemeljen pregled najaktualnijih tema i tendencija na svjetskoj razini, iako je težište ipak na literaturi četiriju glavnih zapadnoeuropskih jezika. U religijskoj pedagogiji i katehetici uočljivo je nastojanje da se standardiziraju dosadašnja postignuća i otvore nove prespektive, obilježene sučeljavanjem s novim povijesnim i kulturološkim izazovima, među kojima je najznačajniji religijskopedagoški rad u uvjetima radikalne dijaspore i rastućeg svjetonazorsko-religioznog pluralizma, posebno na tradicionalnim kršćanskim prostorima. Aktualna pitanja religijske pedagogije i katehetike na hrvatskom jezičnom području, o kojima se govori na kraju članka, najvećim su dijelom određena društveno-političkim promjenama iz 1990. godine, a tretiraju: uvođenje i usustavljenje vjeronauka kao školskog predmeta, novo definiranje i profiliranje župne kateheze, razjašnjavanje međusobnog odnosa tih dvaju mjesta religioznog odgoja i učenja, novi profil vjeroučitelja, njihove duhovnosti i profesionalnih kompetencija, vjeronaučnu didaktiku i metodiku, pitanje planova i programa te udžbenika i katekizama za vjeronauk i katehezu. Bilješke ovog članka donose vrijedne indikacije koje mogu poslužiti kao putokaz za daljnja istraživanja o mnogim pitanjima i temama koje su ovdje naznačene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Religious and Theological Abstracts
- Elenchus of Biblical Bibliography (Rim, Italija), Ephemerides Theologicae Lovanienses (Louvain, Belgija)