Pregled bibliografske jedinice broj: 435322
Vjerski odgoj i komunitarno-socijalni odgoj. Neki suvremeni izazovi, nastojanja i poteškoće
Vjerski odgoj i komunitarno-socijalni odgoj. Neki suvremeni izazovi, nastojanja i poteškoće // Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih, 29 (2007), 2; 115-125 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 435322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vjerski odgoj i komunitarno-socijalni odgoj. Neki suvremeni izazovi, nastojanja i poteškoće
(Religious Education and Social Education. Some Contemporary Challenges, Efforts and Difficulties)
Autori
Filipović, Ana Thea
Izvornik
Kateheza : časopis za vjeronauk u školi, katehezu i pastoral mladih (0351-9007) 29
(2007), 2;
115-125
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Socijalni odgoj; odgoj za zajedništvo; suradničko učenje; socijalna kompetencija; kršćansko služenje (dijakonija); kriza socijalnih vrednota
(Social education; education to community; cooperative learning; social competence; cristian service (diaconia); crisis of social values)
Sažetak
Suradničko učenje (cooperative learning) jedna je od središnjih tema suvremenog didaktičkog diskursa. Autorica ovog članka smješta reaktualizaciju pedagoško-didaktičkog koncepta suradničkog učenja u širi kontekst suvremenih zahtjeva za socijalnom kompetencijom koji dolaze sa strane političkih institucija i privrede. U drugom dijelu članka propituje doprinos vjerskog odgoja promicanju socijalne kompetencije, polazeći od činjenice da se vjerskom odgoju ta zadaća nameće ne samo iz pedagoških, nego i iz teoloških razloga. Kršćanska vjera nije samo individualni put spasenja, nego put spasenja u zajednici vjerujućih, koji se nužno ostvaruje kroz odnose prema drugima. Temeljni sadržaji i poruke kršćanske vjere izravno se odnose na promicanje međuljudskih odnosa i zajedništva. Suradničko učenje u vjeronauku i katehezi podupire se i stvaranjem dobre socijalne klime u učevnoj skupini, pri čemu mogu koristiti znanja i vještine iz područja psihologije i pedagogije skupine. Autorica ipak upozorava i na moguće opasnosti neprimjerene primjene vježbâ grupne dinamike te predlaže kriterije za njihovu ispravnu i plodonosnu primjenu. Socijalni odgoj ne ograničava se na malu zajednicu ili skupinu, nego budi osjećaj za drugoga uopće i proteže se na sve ljudske odnose, pa tako i one na makrosocijalnoj razini, a posebno na odnos prema slabijima i potrebitima. U tom smislu upravo vjerski odgoj treba promicati kršćansko služenje i djelotvornu ljubav kao ustuk kulturi ravnodušnosti i sebičnosti. U trećem dijelu članka autorica upozorava na neke poteškoće s kojima se susreće promicanje komunitarno-socijalnog odgoja, a to su u prvom redu kriza svjedočenja socijalnih vrijednosti u današnjem društvu te neke kulturne promjene i izazovi koji otežavaju odgoj za kritičko mišljenje, socijalni odgoj i odgoj za vrednote uopće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Annale (Rassegna annuale di studi di Catechetica e di Pedagogia Religiosa)