Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 435156

Obilježja putovanja Nijemaca u 2008. godini i neka predviđanja


Hendija, Zvjezdana
Obilježja putovanja Nijemaca u 2008. godini i neka predviđanja // Turizam : znanstveno-stručni časopis, 57 (2009), 2; 232-233 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)


CROSBI ID: 435156 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obilježja putovanja Nijemaca u 2008. godini i neka predviđanja
(Travel characteristics of the Germans in 2008 and some forecasts)

Autori
Hendija, Zvjezdana

Izvornik
Turizam : znanstveno-stručni časopis (0494-2639) 57 (2009), 2; 232-233

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni

Ključne riječi
turizam; karekteristike putovanja; Njemačka
(tourism; travel characteristics; Germans)

Sažetak
Njemačka je tradicionalno jedno od vodećih svjetskih emitivnih turističkih tržišta. Njezini državljani potrošili su oko 83 milijarde američkih dolara na putovanjima u inozemstvo 2007. godine, prema posljednjim raspoloživim podacima Svjetske turističke organizacije. Time je Njemačka postala tržišni lider i pretekla SAD, koje su godinama bile vodeće svjetsko emitivno turističko tržište ; Financijska i ekonomska kriza koja je započela na američkom tlu krajem 2007. godine uzdrmala je svjetsko gospodarstvo, pa i njemačko, te je utjecala i na globalna turistička kretanja. Usprkos tim nepovoljnim zbivanjima, njemački građani nastavili su putovati podjednako intenzivno i 2008., a takve su njihove namjere i za 2009. godinu. Prema rezultatima 39. Reiseanalyse (RA) istraživanja čak 65 milijuna punoljetnih Nijemaca (starijih od 14 godina) poduzelo je 2008. godine neko turističko putovanje, ostvarivši 64 milijuna putovanja odnosno 1, 1 milijun više negoli prethodne godine, čime je nastavljen umjereni trend rasta njihovih putovanja ; Premda je za njemačko emitivno tržište i dalje karakteristična visoka sklonost putovanjima (više od 77% stanovništva je turistički aktivno), smanjuje se učestalost odlaska na putovanja. U Njemačkoj je prosječan broj putovanja po stanovniku smanjen s 1, 36 (2004.) na 1, 30 (2008.) ; I u 2008., kao obično do sada, Nijemci su većinu putovanja ostvarili u inozemstvu (44 milijuna), a tek svako treće kod kuće (20 milijuna) ; Sredozemlje i dalje privlači najviše njemačkih gostiju, pa je u toj regiji ostvareno 22 milijuna njihovih putovanja na odmor ; Glavna odredišta putovanja Nijemaca 2008. bila su: Španjolska (u kojoj se ostvaruje 12, 9% njihovih putovanja u inozemstvo), Italija (7, 2%), Turska (7, 0%), Austrija (6, 2%), Francuska (2, 8%), Grčka (2, 7%), Hrvatska (2, 2%) i Poljska (2%). Odmaranje i bijeg od svakodnevice glavni su motivi koji potiču Nijemce na putovanja u inozemstvo. Potom slijedi uživanje u toploj klimi, razgledavanje, promjena ambijenta, kupanje, upoznavanje načina života drugih naroda i njihovih kultura, ljenčarenje, boravak u očuvanom i nezagađenom okolišu te razgibavanje (fitness). Osim tih glavnih motiva koji potiču većinu Nijemaca na putovanja u inozemstvo, oni također putuju i zbog ostvarivanja kontakta s lokalnim stanovništvom, posjećivanja muzeja i izložaba, novih doživljaja, očuvanja zdravlja, aktivnog bavljenja sportom, igranja s djecom, ekskluzivnih hotela i restorana, zabave, avanture, prekrasnoga krajolika, a najmanje zbog obrazovanja i učenja stranih jezika ; Pod utjecajem sociodemografskih promjena u društvu mijenjaju se tržišni segmenti na njemačkom emitivnom tržištu: na putovanjima u inozemstvo sudjeluje sve više samaca (10, 6% 2008. naprama 7, 7% 2003.) i parova bez djece (65, 0% u 2008. naprama 62, 9% u 2003.), a smanjuje se udio obitelji s djecom (24, 4% u 2008. i 29, 4% u 2003.) ; Ako je vjerovati rezultatima Reisemonitor istraživanja koje je ADAC proveo o namjerama njihovih putovanja za 2009., Nijemci ni u toj godini ne namjeravaju odustati od putovanja, ali će prednost dati cjenovno povoljnijim destinacijama i onima koje će se kretati u okviru njihova raspoloživoga kućnog budžeta. Čak dapače, 79, 8% Nijemaca izjasnilo se kako namjerava putovati na odmor 2009. godine ; Odmor na suncu i moru i dalje bi trebao biti glavna vrsta njihovih putovanja (za 54, 0% Nijemaca), ali se uočava trend smanjenja interesa za takvu vrstu putovanja (s 64, 5% u 1998.) ; Glavna odredišta njihovih putovanja 2009. trebala bi ostati ista kao što su bila i 2008. godine. Na odmor u Španjolsku namjerava putovati 10, 6% Nijemaca, u Italiju 10%, u Austriju 6, 8%, te 3, 9% u istočnoeuropske zemlje, 3, 8% u Grčku i 3, 5% u Francusku, a za provođenje odmora u Hrvatskoj i Sloveniji izjasnilo se 2, 3% Nijemaca ; Dvije trećine Nijemaca koji namjeravaju putovati 2009. godine istaknulo je kako su to putovanje počeli planirati pola godine unaprijed, a tada su odabrali i zemlju u kojoj namjeravaju provesti odmor (64, 7%) ; Većina zna u kojoj vrsti smještaja će provesti odmor, pa 40, 1% Nijemaca namjerava odsjesti u hotelima, 25, 5% u unajmljenim apartmanima, 8, 2% u pansionima, 6, 7% kod rodbine i prijatelja, 4, 4% u kampovima, 3, 1% u sobama i apartmanima kod privatnih iznajmljivača ; Svaki drugi Nijemac koji namjerava putovati u 2009. naglašava potrebu ekonomiziranja troškovima toga putovanja (54%). Kao glavne mogućnosti za smanjivanje troškova putovanja Nijemci navode: povoljnu ponudu (30%), povoljne destinacije (28%), putovanja izvan glavne sezone (24%), smanjenje dodatne potrošnje (20%), odustajanje od putovanja (18%), odlazak samo na kraća putovanja (16%), putovanja u bliže destinacije (13%), smanjivanje broja putovanja (10%) i sl.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
126-0000000-3347 - Mjerenje važnosti utjecaja turizma na gospodarstvo Hrvatske (Čorak, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za turizam, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zvjezdana Hendija (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hendija, Zvjezdana
Obilježja putovanja Nijemaca u 2008. godini i neka predviđanja // Turizam : znanstveno-stručni časopis, 57 (2009), 2; 232-233 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
Hendija, Z. (2009) Obilježja putovanja Nijemaca u 2008. godini i neka predviđanja. Turizam : znanstveno-stručni časopis, 57 (2), 232-233.
@article{article, author = {Hendija, Zvjezdana}, year = {2009}, pages = {232-233}, keywords = {turizam, karekteristike putovanja, Njema\v{c}ka}, journal = {Turizam : znanstveno-stru\v{c}ni \v{c}asopis}, volume = {57}, number = {2}, issn = {0494-2639}, title = {Obilje\v{z}ja putovanja Nijemaca u 2008. godini i neka predvi\djanja}, keyword = {turizam, karekteristike putovanja, Njema\v{c}ka} }
@article{article, author = {Hendija, Zvjezdana}, year = {2009}, pages = {232-233}, keywords = {tourism, travel characteristics, Germans}, journal = {Turizam : znanstveno-stru\v{c}ni \v{c}asopis}, volume = {57}, number = {2}, issn = {0494-2639}, title = {Travel characteristics of the Germans in 2008 and some forecasts}, keyword = {tourism, travel characteristics, Germans} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • CAB Abstracts
  • Geobase
  • PsychINFO
  • C.I.R.E.T
  • C.A.B. International
  • TTRA, Journal of Travel Research
  • Cabell’s Directory of Publishing Opportunities
  • Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA
  • IBZ, International Bibliography of Periodical Literature, Boletin de Novedades, Instituto de Estudios Turisticos
  • Elsevier Science
  • Elsevier Geo Abstracts, PsycINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font