Pregled bibliografske jedinice broj: 435084
Stavovi učitelja prema novoj obrazovnoj sredini - učionici s jednim računalom
Stavovi učitelja prema novoj obrazovnoj sredini - učionici s jednim računalom, 2008., magistarski rad, Učiteljski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 435084 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja prema novoj obrazovnoj sredini - učionici s jednim računalom
(TEACHER'S ATTITUDES TOWARD NEW EDUCATION ENVIRONMENT – ONE COMPUTER CLASSROOM)
Autori
Ljubić Klemše Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
13.10
Godina
2008
Stranica
133
Mentor
Matijević, Milan
Ključne riječi
nova obrazovna sredina; primarno obrazovanje; stavovi učitelja; učionica s jednim računalom.
(learning environment; one computer classroom; instructional technology; primary school teacher)
Sažetak
Glavni je cilj provedenih istraživanja, empirijskog neeksperimentalnog u listopadu 2006. g. i kvalitativnog Delphi metodom u travnju 2008. g., ispitivanje stavova učitelja primarnog obrazovanja o upotrebi jednog računala u razredu i novoj obrazovnoj sredini – učionici s jednim računalom. Ukupni rezultati kvantitativnog istraživanja pokazuju da opće nezavisne varijable sadržane u ispitivanju (dob, staž, osobna procjena informatičke pismenosti i učestalost upotrebe osobnog računala kod kuće) nisu statistički važne, iako postoji tendencija sve većeg prihvaćanja te upotrebe tehnologije u razredu s obzirom na navedene parametre, dok je varijabla posjedovanja računala u razredu statistički značajna na razini 1%, što znači da učitelji koji imaju računalo u razredu imaju pozitivniji stav prema njegovoj upotrebi. Parametri istraživani unutar skupine učitelja koji posjeduju računalo i koji su statistički znakoviti u odnosu na cilj te problem istraživanja imaju pozitivni predznak u vidu kategorizacije i predviđanja definiranih problema jer je jedno računalo u razredu ocijenjeno iznimno korisnim obrazovnim oruđem u nastavnom i nenastavnom radu. Rezultati kvalitativnog istraživanja prikupljeni unutar triju krugova upozoravaju na potrebu prilagodbe obrazovnog sustava promijenjenom načinu života. Tradicionalni školski sustav nužno je transformirati u sustav novoga digitalnog doba, obilježen inovacijama te nizom postupaka pretvorbe i redefinicije nastavnih programa koji su konzistentni s novim tehnologijama i pratećom multimedijom. Stavovi i vizije učitelja o budućnosti nove obrazovne sredine – učionice s jednim računalom upućuju na tendenciju, u skladu s očekivanjima, o neminovnosti promjene profesionalne učiteljske uloge na način da svoje učenike osposobe za život u društvu znanja, kao temelju cjeloživotnog učenja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb