Pregled bibliografske jedinice broj: 434887
PROFESIONALNE KOMPETENCIJE – razvoj i validacija Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad
PROFESIONALNE KOMPETENCIJE – razvoj i validacija Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad // Knjiga rezimea - Savremeni trendovi u psihologiji
Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Odsek za psihologiju, 2009. str. 66-67 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 434887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROFESIONALNE KOMPETENCIJE – razvoj i validacija Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad
(PROFESSIONAL COMPETENCIES - Development and Validation of the Percieved Competencies for Psychosocial Work Scale)
Autori
Huić, Aleksandra ; Ricijaš, Neven ; Branica, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga rezimea - Savremeni trendovi u psihologiji
/ - Novi Sad : Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Odsek za psihologiju, 2009, 66-67
ISBN
978-86-6065-025-4
Skup
Savremeni trendovi u psihologiju
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 23.10.2009. - 24.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
profesionalne kompetencije; psihosocijalni rad; validacija
(professional competencies; psychosocial work; validation)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je, na temelju različitih klasifikacija i postojećih operacionalizacija profesionalnih kompetencija psihologa, socijalnih radnika te socijalnih pedagoga, razviti skalu namijenjenu ispitivanju toga što pojedinci smatraju da mogu i znaju raditi u području pružanja psihosocijalne pomoći. U ovom radu definirat ćemo pojam kompetencija, navesti neke od postojećih klasifikacija, te postupak konstrukcije Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad, zajedno s podacima o njezinoj konstruktnoj valjanosti. U istraživanju su sudjelovali studenti tri generacije studenata završnih godina tri studijske grupe zagrebačkog sveučilišta. Ukupno je ispitano 585 studenata, od čega 302 studenta koji su studirali po starom studijskom programu (112 studenata psihologije, 119 studenata socijalnog rada, te 71 student socijalne pedagogije), te 283 studenta koji studiraju prema Bolognskom sustavu (130 studenta psihologije, 81 student socijalnog rada, te 72 studenta socijalne pedagogije). Rezultati govore o različitoj faktorskoj strukturi (četiri odnosno jedna dimenzija) ovisno o završenom studijskom programu („stari“ vs. Bologna). Faktorska struktura se pokazala stabilnom kroz različite generacije studenata istog programa. Osim toga, diskutiraju se i obrasci povezanosti s drugim kriterijskim varijablama - procjenom usvojenosti generičkih kompetencija tijekom studija, studentskim zadovoljstvom znanjima i vještinama dobivenima tijekom studiranja, konkretnim iskustvom u području psihosocijalnog rada (kroz volonterski rad tijekom trajanja studija), te samopoštovanjem studenata. Očekivani obrasci povezanosti govore u prilog konstruktnoj valjanosti skale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj
130-1301422-1420 - Uloga socio-kognitivnih procesa u samoregulaciji i interpersonalnim odnosima (Kamenov, Željka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Pravni fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb