Pregled bibliografske jedinice broj: 434727
Dnevnik kao model autobiografskog diskursa u hrvatskoj dječjoj književnosti
Dnevnik kao model autobiografskog diskursa u hrvatskoj dječjoj književnosti // KUTATÁSOK AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLÁN 2009 EÖTVÖS / Dr. Steinerné dr. Molnár Judit CSc (ur.).
Baja: Eötvös József College Press, 2010. str. 99-119 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 434727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dnevnik kao model autobiografskog diskursa u hrvatskoj dječjoj književnosti
(Diary as a model of autobiographical discourse in Croatian children’s literature)
Autori
Kos-Lajtman, Andrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
KUTATÁSOK AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLÁN 2009 EÖTVÖS
/ Dr. Steinerné dr. Molnár Judit CSc - Baja : Eötvös József College Press, 2010, 99-119
ISBN
978-963-7290-66-4
Skup
Dani mađarske znanosti 2009
Mjesto i datum
Baja, Mađarska, 03.11.2009. - 04.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dnevnik; autobiografski model; autobiografski tip; hrvatska dječja književnost; recepcija
(diary; autobiographical model; autobiographical type; Croatian children’s literature; reception)
Sažetak
U radu se razmatra dnevnički diskurs u hrvatskoj dječjoj književnosti autobiografske usmjerenosti. Uz pripovjedni i hibridni autobiografski model, dnevnik se određuje jednim od tri temeljna modela proznog autobiografskog diskursa u okviru hrvatske dječje književnosti. Teorijski se opisuje, u skladu s relevantnim svjetskim teorijskim refleksijama autobiografizma, ali i razmatra u osebujnu okviru književnosti namijenjene djeci i mladima, na način da se definira okviran korpus hrvatskih dječjih tekstova autobiografske utemeljnosti i unutar njih specifičan podkorpus od šest dnevnička teksta (J. Horvat: Sedmi be, Besa ; Sanja Polak: Dnevnik Pauline P., Drugi dnevnik Pauline P., Pobuna Pauline P ; R. Bjelčić: Kako da jednoj pčelici). Svaki književni dnevnik zasebno se analizira i interpretira. Osim temeljnih semantičkih i sintaktičkih diskurzivnih obilježja, naglasak u navedenim analizama stavlja se na razmatranje tri temeljna autobiografska kriterija unutar svakog teksta: kriterij odnosa između instancija autora, pripovjedača i lika, krriterij tretmana kategorije vremena i kriterij načina diskurzivnog oblikovanja. U zaključnom dijelu rada spoznaje o dnevniku kao modelu hrvatske dječje autobiografske proze sintetiziraju se s obzirom na njegovu zastupljenost u okviru cjelovita autobiografska korpusa, tipove, tematsku usmjerenost, kronološku perspektivu i recepciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrijana Kos-Lajtman
(autor)