Pregled bibliografske jedinice broj: 434695
"Hrvatsko" u hrvatskim čitankama
"Hrvatsko" u hrvatskim čitankama // 1. međunarodna kroatološka konferencija / Košutar, Petra ; Šišak, Marinko ; Bracanović, Tomislav (ur.). - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji , 2009. 48-48 (ISBN: 978-953-6682-83-6).
Zagreb, Hrvatska, 2009. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 434695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Hrvatsko" u hrvatskim čitankama
("Croatian" in croatian text books)
Autori
Gabelica, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
1. međunarodna kroatološka konferencija / Košutar, Petra ; Šišak, Marinko ; Bracanović, Tomislav (ur.). - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji , 2009. 48-48 (ISBN: 978-953-6682-83-6).
/ - , 2009
Skup
1. međunarodna kroatološka konferencija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.10.2009. - 03.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
nastavni predmet hrvatski jezik; čitanka; hrvatska kultura; jezik; običaji; identitet
(croatian as a school subject; text book; croatian culture; language; tradition; identity)
Sažetak
U vremenu koje zahtijeva interkulturalnost i učenje o poštivanju drugih, možda više nego ikada potrebno je razgovarati o «svojem». Pred pragom ulaska u Europsku uniju, mnogi se pribojavaju gubitka hrvatskog identiteta u tom procesu. Jedan od ciljeva nastave hrvatskoga jezika, prema Nastavnom planu i programu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, jest «razvijanje poštovanja prema jeziku hrvatskoga naroda, njegovoj književnosti i kulturi». U osnovnoškolskom obrazovanju, prema Planu i programu, pojmovi poput «hrvatski narod, povijest, jezik, vjera, simbol, zastava, himna(...)» javljaju se u četvrtom razredu, u sklopu nastave prirode i društva. Kako se u istom dokumentu navodi, «...nastava hrvatskoga jezika, najuže je povezana sa svim ostalim predmetnim područjima...» U ovom se radu analiziraju čitanke četvrtih razreda osnovnih škola (prema Katalogu odobrenih udžbenika (...) za osnovnu školu u godini 2009./ 2010.). Promatra se udio tekstova hrvatskih i stranih autora u čitankama te analizira koliko priloženih tekstova ciljano ili suptilno govori o hrvatskoj kulturi, običajima, društvu, jeziku, književnosti i/ili hrvatskom identitetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Marina Gabelica
(autor)