Pregled bibliografske jedinice broj: 434655
TOMAS Kulturni turizam 2008.
TOMAS Kulturni turizam 2008. // TOMAS trendovi - Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj 1987-2008. / Čorak, Sanda ; Marušić, Zrinka (ur.).
Zagreb: Institut za turizam, 2009. str. 145-161
CROSBI ID: 434655 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TOMAS Kulturni turizam 2008.
(TOMAS Cultural Tourism 2008)
Autori
Tomljenović, Renata ; Marušić, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
TOMAS trendovi - Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj 1987-2008.
Urednik/ci
Čorak, Sanda ; Marušić, Zrinka
Izdavač
Institut za turizam
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
145-161
ISBN
978-953-6145-21-8
Ključne riječi
istraživanje TOMAS, kulturni turizam, kulturne atrakcije i događanja, Hrvatska
(TOMAS research, cultural tourism, cultural attractions and events, Croatia)
Sažetak
Istraživanje TOMAS Kulturni turizam 2008. prvo je cjelovito istraživanje posjetitelja kulturnih atrakcija i događanja u Hrvatskoj. Cilj mu je bio dvostruk. Prvo, riječ je o pilot-istraživanju s obzirom na to da je provedeno prvi put, a da je pojava koja se istraživala složena. Drugo, cilj istraživanja bio je utvrditi profil posjetitelja kulturnih atrakcija i događanja, karakteristike njihova cjelokupnog putovanja, potrošnju, ali i zadovoljstvo posjetom kulturnim atrakcijama i događanjima. Istraživanje se provodilo na 37 kulturno-povijesnih lokaliteta, muzeja, galerija i kulturnih događanja, u razdoblju od srpnja do listopada 2008. godine, i to na uzorku od 2.450 ispitanika. Istraživanje je obuhvatilo sociodemografski profil tzv. kulturnih turista, motivaciju za posjet kulturnoj atrakciji ili događanju, zadovoljstvo posjetom i namjeru posjeta ostalim kulturnim atrakcijama i događanjima tijekom boravka na odmoru te obilježja putovanja tih turista i njihovu potrošnju na pu-tovanju. Rezultati su pokazali da su tzv. kulturni turisti u Hrvatskoj uglavnom srednje ili mlađe životne dobi, natprosječno obrazovani i relativno dobrostojeći. Riječ je uglavnom o inozemnim posjetiteljima, koji noće u mjestu gdje se nalazi atrakcija ili gdje se zbivaju neka kulturna događanja. Domaći posjetitelji kulturnih atrakcija i događanja uglavnom su iz matične ili okolnih županija. Velika većina zadovoljna je posjetom, osobito kvalitetom postava i programa, mogućnošću da nauče nešto novo, profesionalnošću osoblja te čistoćom i urednošću. Manje su zadovoljni prometnom signalizacijom te dostupnošću informacija, i prije dolaska, i po dolasku u destinaciju. Trećina posjetitelja može se smatrati ciljanim, kulturom motiviranim turistima koji putuju prije svega zbog posjeta kulturnoj atrakciji ili događanju ili su na kulturom motiviranom odmoru. Prosječna dnevna potrošnja posjetitelja kulturnih atrakcija i događanja iznosi 45 eura na višednevnim putovanjima te 28 eura na jednodnevnim. S obzirom na vrstu posjećene atrakcije najbolji su potrošači posjetitelji muzeja i galerija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
126-0000000-3347 - Mjerenje važnosti utjecaja turizma na gospodarstvo Hrvatske (Čorak, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za turizam, Zagreb