Pregled bibliografske jedinice broj: 434638
Trendovi TOMAS Ljeto: od 1987. do 2007. godine
Trendovi TOMAS Ljeto: od 1987. do 2007. godine // TOMAS trendovi - Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj 1987-2008 / Čorak, Sanda ; Marušić, Zrinka (ur.).
Zagreb: Institut za turizam, 2009. str. 11-43
CROSBI ID: 434638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trendovi TOMAS Ljeto: od 1987. do 2007. godine
(Trends TOMAS Summer: from 1987 to 2007)
Autori
Čorak, Sanda ; Marušić, Zrinka ; Ivandić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
TOMAS trendovi - Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj 1987-2008
Urednik/ci
Čorak, Sanda ; Marušić, Zrinka
Izdavač
Institut za turizam
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
11-43
ISBN
978-953-6145-21-8
Ključne riječi
istraživanje TOMAS, turistička potražnja, trendovi, turistička potrošnja, Hrvatska
(TOMAS research, tourist demand, trends, tourist expenditures, Croatia)
Sažetak
Glavnina turističkog prometa u Hrvatskoj odvija se u ljetnim mjesecima na jadranskoj obali i otocima. Stoga i stručna javnost i gospodarstvo najveće zanimanje iskazuju za otkrivanje različitih obilježja ljetnoga, odmorišnog turizma, prije svega sa svrhom osiguranja uspješnog strateškog i operativnog menadžmenta na osnovi relevantnih i pouzdanih podataka. Upravo zbog toga je 1987. godine pokrenuto tržišno, kontinuirano istraživanje TOMAS Ljeto, pod punim nazivom Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj, koje se u intervalima od dvije do tri godine kontinuirano provodi. Glavni ciljevi toga istraživanja su dobivanje pouzdanih podataka o obilježjima domaće i inozemne turističke potražnje te pružanje mogućnosti za usporedbu podataka u duljem vremenskom razdoblju, tj. otkrivanje relevantnih trendova potražnje. Istraživanjima koja su dosad provedena sedam puta dobivene su informacije o sociodemografskim obilježjima turista, obilježjima njihovog putovanja i boravka u destinaciji, aktivnostima na odmoru, stupnju zadovoljstva elementima turističke ponude te ostvarenoj potrošnji. Metodologija istraživanja prilagođavala se promjenama strukture turističkog tržišta do kojih je dolazilo u dvadesetogodišnjem razdoblju. Metodologija se, također, prilagođavala i globalnim promjenama i trendovima u okružju koje donosi razvoj tehnologije, starenje populacije u Europi te promjene vrijednosnog sustava, odnosno stila života Europljana, osiguravajući pritom mogućnost usporedbe rezultata tijekom vremena. Rezultati istraživanja TOMAS Ljeto upućuju na trend kontinuirane dominacije turista srednje dobne skupine, dominaciju dolazaka u pratnji obitelji te dominaciju lojalnih gostiju, “vjernih” hrvatskoj ljetnoj, odmorišnoj ponudi. S druge strane, postupno se povećava udio bolje obrazovanih gostiju, širi se krug motiva turista za dolazak u Hrvatsku, dolazi do istodobnog korištenja različitim izvorima informacija, smanjuje se trajanje ljetnog odmora, a povećan je i broj različitih aktivnosti kojima se turisti bave tijekom odmora. Iako je kontinuirano prisutno nezadovoljstvo gostiju mogućnostima za kupnju, zabavu i kulturu, sve je veće zadovoljstvo turista ukupnom ponudom hrvatskih primorskih destinacija. Raste i potrošnja gostiju, i na usluge smještaja, i na nesmještajne usluge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
126-0000000-3347 - Mjerenje važnosti utjecaja turizma na gospodarstvo Hrvatske (Čorak, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za turizam, Zagreb