Pregled bibliografske jedinice broj: 434544
Čudnovate nezgode "Šegrta Hlapića": povijest recepcije
Čudnovate nezgode "Šegrta Hlapića": povijest recepcije // Drugi specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2: knjižica sažetaka / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 18-19 (ostalo, nije recenziran, sažetak)
CROSBI ID: 434544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čudnovate nezgode "Šegrta Hlapića": povijest recepcije
(Strange accidents of "Šegrt Hlapić": the history of reception)
Autori
Majhut, Berislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Drugi specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2: knjižica sažetaka
/ Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008, 18-19
ISBN
978-953-7210-15-1
Skup
Drugi specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 14.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dječji roman; ideologija u dječjoj književnosti; kršćanske vrijednosti u dječjoj književnosti; konzervativni svjetonazor u dječjoj književnosti
(Croatian children's novel; ideology in children's literature; Christian values in children's literature; conservative world view in chlidren's literature)
Sažetak
Dječji roman Ivane Brlić Mažuranić usprkos svog jedinstvenog značenja u hrvatskoj dječjoj književnosti te usprkos svojoj gotovo stogodišnjoj nazočnosti na književnoj sceni još nije pročitan na način koji bi pokušao odgovarati namjerama spisateljice. Za čitatelja-namjernika recepcija Šegrta Hlapića od prvog objavljivanja 1913. prepuna je često posve neočekivanih i zbunjujućih iščitavanja i, kao rezultat toga, smještanja Šegrta Hlapića u začuđujuće kontekste. Tek postavljanjem književnokritičkih radova o Šegrtu Hlapiću u povijesni slijed možemo pratiti ne samo ritmičnu izmjenu i intenzivnih rasprava i šutnji o Šegrtu Hlapiću već i genezu i razvoj pojedinih ideja (primjerice o Šegrtu Hlapiću kao obliku bajke). S druge strane, to će nam omogućiti da osim kronologije ideja dobijemo uvid u logiku njihovog slijeda i njihove povezanosti. U gotovo stogodišnjem životu Šegrta Hlapića u hrvatskoj književnosti jasno se razlikuju tri perioda: prvi period je obilježila Matoševa ocjena o Šegrtu Hlapiću kao o klasičnom djelu, drugi period se odnosi na mnogobrojne pokušaje smještanja Šegrta Hlapića u književne nizove dok treći period obilježava bavljenje Šegrtom Hlapićem kao djelom i dijelom dječje književnosti. Na kraju, ukazuje se na neke posve zanemarene ključne elemente te vrijednosni sklop na kojem je inzistirala autorica a do sada, zbog niza povijesnih razloga, još nije bio aktiviran kao okvir za iščitavanje Šegrta Hlapića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0724 - Hrvatska bibliografija dječjih knjiga do 1945. (Majhut, Berislav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Berislav Majhut
(autor)