Pregled bibliografske jedinice broj: 434465
Percepcija studenata poželjnih interkulturalnih kompetencija za rad u multikulturalnim razredima
Percepcija studenata poželjnih interkulturalnih kompetencija za rad u multikulturalnim razredima // Znanstveni kolokvij "Kurikulum suvremenog odgoja i škole"
Brijuni, Hrvatska, 2009. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 434465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija studenata poželjnih interkulturalnih kompetencija za rad u multikulturalnim razredima
(Students perception of desirable intercultural competencies for teaching in the multicultural classrooms)
Autori
Piršl, Elvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Znanstveni kolokvij "Kurikulum suvremenog odgoja i škole"
Mjesto i datum
Brijuni, Hrvatska, 04.09.2009. - 06.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kompetencija; interkulturalna kompetencija; etnocentrizam; interkulturalna osjetljivost
(competence; intercultural competence; ethnocentrism; intercultural sensibility)
Sažetak
Promicanje interkulturalizma ne ogleda se samo u važnosti unošenja interkulturalnih sadržaja i vrednota u odgoj i obrazovanje već i u osvješćivanju svakog pojedinca o vlastitim kompetencijama, kulturnom podrijetlu i identitetu. Stoga, se pojam interkulturalne kompetencije često rabi kao potrebna i poželjna kompetencija koju bi učitelji/nastavnici trebali posjedovati. Naime, da bi učitelji uspješno promicali ideje i vrijednosti interkulturalizma, osim stručnih kompetencija, nužne su i osobne kompetencije: kognitivne, emocionalne i ponašajne. Koje su neophodne kompetencije u odgoju i obrazovanju budućih učitelja za uspješnu interakciju i rad s učenicima kulturno različitog podrijetla u školi/razredu? U prezentaciji su prikazani neki od dobivenih rezultata provedenog istraživanja među studentima učiteljskih/nastavničkih fakulteta, s obzirom na vrstu studija (preddiplomski i diplomski) i spol. Cilj istraživanja bio je utvrditi poznavanje pojma, cilja i vrijednosti interkulturalizma među studentima, stupanj interkulturalne osjetljivosti kod studenata u odnosu na neke ciljeve interkulturalizma te potrebne/poželjne interkulturalne kompetencije učitelja za rad u multikulturalnim razredima prema mišljenju studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Elvi Piršl
(autor)