Pregled bibliografske jedinice broj: 434174
Kvaliteta života u osnovnoj školi: povezanost sa školskim uspjehom, motivacijom i ponašanjem učenika
Kvaliteta života u osnovnoj školi: povezanost sa školskim uspjehom, motivacijom i ponašanjem učenika // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4-5; 697-716 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 434174 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta života u osnovnoj školi: povezanost sa školskim uspjehom, motivacijom i ponašanjem učenika
(Quality of school life in primary schools: Relations with academic achievement, motivation and students' behavior)
Autori
Raboteg-Šarić, Zora ; Šakić, Marija ; Brajša-Žganec, Andreja
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 18
(2009), 4-5;
697-716
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta školskog života; školski uspjeh; motivacija za učenje; školska disciplina
(quality of school life; academic achievement; motivation for learning; school discipline)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između kvalitete školskog života, školskog uspjeha, motivacije i neprimjerenih ponašanja učenika u školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda osnovne škole. Sudionici su popunjavali prilagođenu verziju Upitnika kvalitete školskog života te skale za samoprocjenu ciljnih orijentacija u učenju, učestalosti markiranja i školske nediscipline. Značajniji prediktori boljega školskog uspjeha jesu snažniji osjećaj školske kompetencije i manje negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji su usmjereniji prema učenju zadovoljniji su školom i učenje shvaćaju zabavnim. Usmjerenost na izvedbu povezana je s većom školskom kompetencijom, ali i s više negativnih osjećaja prema školi. Učenička percepcija relevantnosti školovanja za njihovu budućnost značajan je prediktor obiju ciljnih orijentacija. Učenici koji češće izostaju iz škole smatraju da je škola manje važna za njihovu budućnost i imaju više negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji se rjeđe nedisciplinirano ponašaju doživljavaju učenje kao izazov, ocjenjuju svoje odnose s nastavnicima boljima, ali se i smatraju manje socijalno integriranima u školi. Osjećaj školske kompetencije značajan je prediktor manje učestalosti neprimjerenih ponašanja. U radu se raspravlja o implikacijama ovih nalaza za stvaranje poticajnog školskog okruženja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Sociological Abstracts
- Social SciSearch, Research Alert