Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 434122

Leksičko-semantičke kompetencije učenika za stvaranje sinonimskih nizova u prvom razredu


Turza-Bogdan, Tamara; Ciglar, Vesna
Leksičko-semantičke kompetencije učenika za stvaranje sinonimskih nizova u prvom razredu // Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 261-273 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 434122 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Leksičko-semantičke kompetencije učenika za stvaranje sinonimskih nizova u prvom razredu
(Lexical and semantic competences of pupils for developing synonymous suquences in the firsth grade)

Autori
Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 261-273

ISBN
978-953-7210-18-2

Skup
Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 14.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
komunikacijska kompetencija; sinonimi; prvi razred; vježbe
(communicative competence; synonyms; first grade; tasks)

Sažetak
Cilj je leksičko-semantičkih vježbi odabir odgovarajućih riječi u različitim komunikacijskim situacijama. Usvajanjem, uvježbavanjem i utvrđivanjem značenja riječi razvija se komunikacijska kompetencija učenika koja mu pomaže u jezičnome izražavanju. Upravo se zbog toga vježbe sa sinonimima u nastavi Hrvatskoga jezika moraju provoditi što češće i u mlađim razredima osnovne škole. Pri tome valja povezivati sadržaj vježbi s djetetovim stvarnim iskustvom i neposrednom okolinom. U radu se istražuju učenikove mogućnosti stvaranja sinonimskih nizova na početku školovanja. Istraživanje uključuje upotrebu sinonima učenika prvog razreda u različitim komunikacijskim situacijama. U interpretaciji rezultata uspoređuju se rezultati postignuti u različitim skupinama koje su određene prema zadanoj komunikacijskoj situaciji. Na temelju dobivenih rezultata zaključuje se o mogućim metodičkim strategijama za razvijanje leksičko – semantičkih kompetencija učenika u stvaranju i upotrebi sinonimskih nizova od prvog razreda osnovne škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Znanstveni rad u zborniku skupa s međunarodnom recenzijom



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Ciglar (autor)

Avatar Url Tamara Turza-Bogdan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Turza-Bogdan, Tamara; Ciglar, Vesna
Leksičko-semantičke kompetencije učenika za stvaranje sinonimskih nizova u prvom razredu // Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 261-273 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Turza-Bogdan, T. & Ciglar, V. (2008) Leksičko-semantičke kompetencije učenika za stvaranje sinonimskih nizova u prvom razredu. U: Pavličević-Franić, D. & Bežen, A. (ur.)Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2.
@article{article, author = {Turza-Bogdan, Tamara and Ciglar, Vesna}, year = {2008}, pages = {261-273}, keywords = {komunikacijska kompetencija, sinonimi, prvi razred, vje\v{z}be}, isbn = {978-953-7210-18-2}, title = {Leksi\v{c}ko-semanti\v{c}ke kompetencije u\v{c}enika za stvaranje sinonimskih nizova u prvom razredu}, keyword = {komunikacijska kompetencija, sinonimi, prvi razred, vje\v{z}be}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Turza-Bogdan, Tamara and Ciglar, Vesna}, year = {2008}, pages = {261-273}, keywords = {communicative competence, synonyms, first grade, tasks}, isbn = {978-953-7210-18-2}, title = {Lexical and semantic competences of pupils for developing synonymous suquences in the firsth grade}, keyword = {communicative competence, synonyms, first grade, tasks}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font