Pregled bibliografske jedinice broj: 434122
Leksičko-semantičke kompetencije učenika za stvaranje sinonimskih nizova u prvom razredu
Leksičko-semantičke kompetencije učenika za stvaranje sinonimskih nizova u prvom razredu // Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 261-273 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 434122 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Leksičko-semantičke kompetencije učenika za stvaranje sinonimskih nizova u prvom razredu
(Lexical and semantic competences of pupils for developing synonymous suquences in the firsth grade)
Autori
Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2
/ Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 261-273
ISBN
978-953-7210-18-2
Skup
Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 14.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komunikacijska kompetencija; sinonimi; prvi razred; vježbe
(communicative competence; synonyms; first grade; tasks)
Sažetak
Cilj je leksičko-semantičkih vježbi odabir odgovarajućih riječi u različitim komunikacijskim situacijama. Usvajanjem, uvježbavanjem i utvrđivanjem značenja riječi razvija se komunikacijska kompetencija učenika koja mu pomaže u jezičnome izražavanju. Upravo se zbog toga vježbe sa sinonimima u nastavi Hrvatskoga jezika moraju provoditi što češće i u mlađim razredima osnovne škole. Pri tome valja povezivati sadržaj vježbi s djetetovim stvarnim iskustvom i neposrednom okolinom. U radu se istražuju učenikove mogućnosti stvaranja sinonimskih nizova na početku školovanja. Istraživanje uključuje upotrebu sinonima učenika prvog razreda u različitim komunikacijskim situacijama. U interpretaciji rezultata uspoređuju se rezultati postignuti u različitim skupinama koje su određene prema zadanoj komunikacijskoj situaciji. Na temelju dobivenih rezultata zaključuje se o mogućim metodičkim strategijama za razvijanje leksičko – semantičkih kompetencija učenika u stvaranju i upotrebi sinonimskih nizova od prvog razreda osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Znanstveni rad u zborniku skupa s međunarodnom recenzijom
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb