Pregled bibliografske jedinice broj: 434112
Utjecaj aktivnog učenja projektima i terenskom nastavom na uspješnost, motivaciju i stavove učenika
Utjecaj aktivnog učenja projektima i terenskom nastavom na uspješnost, motivaciju i stavove učenika // Zbornik sažetaka, 3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI-2009 / Vijtiuk, Nada, Šiljković, Željka (ur.).
Zadar, Hrvatska, 2009. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 434112 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj aktivnog učenja projektima i terenskom nastavom na uspješnost, motivaciju i stavove učenika
(Impact of project and field teaching on motivation and performance of students)
Autori
Lukša, Žaklin ; Kerić, Elma ; Radanović, Ines ; Garašić, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka, 3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI-2009
/ Vijtiuk, Nada, Šiljković, Željka - , 2009
ISBN
978-953-7210-26-7
Skup
3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima ECNSI-2009, simpozij Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti za društvo znanja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 13.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
projektna nastava; terenska nastava; aktivni oblici rada
(project teaching; field teaching; active forms of work; learning success; motivation)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko aktivno uključivanje učenika u nastavu (kroz projekte, nastavu u prirodi i korištenje grupnog rada i rada u parovima) utječe na kvalitetu stečenih znanja, te na motivaciju i stav učenika prema projektnoj nastavi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 64 učenika u tri šesta odjeljenja u osnovnoj školi A.B. Šimića u Zagrebu. Učenici su podijeljeni u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Eksperimentalna skupina je nastavnu jedinicu Listopadna šuma obradila uz projektnu nastavu te korištenjem grupnog, samostalnog i rada u parovima. Kontrolna skupina koristila je klasičan frontalni oblik rada. Od instrumenata za prikupljanje podataka korištena su tri testa za provjeru znanja i anketa za učenike. Testiranje je provedeno prije eksperimenta i nakon svakog provedenog projekta, a anketiranje učenika nakon provedenog eksperimenta. Rezultati pokazuju povećanu motivaciju ali i uspješnost učenika u projektnoj nastavi, a posebno u projektu koji uključuje nastavu u prirodi. Svaki oblik rada koji im omogućuje slobodu istraživanja i rada izvan učionice doživljavaju pozitivno. Rezultati istraživanja potvrđuju potrebu korištenja projektne nastave uz naglasak na boravak učenika u prirodi i korištenje različitih oblika rada koji potiču aktivnost učenika. Na taj način značajno bi se povećalo i zadovoljstvo učenika ali i njihova uspješnost u učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb