Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 433946

Didaktika nastave usmjerene na učenike


Matijević, Milan
Didaktika nastave usmjerene na učenike // Curriculums of early and compulsory education / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 21-30 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 433946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Didaktika nastave usmjerene na učenike
(Student centred teaching Theory)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Curriculums of early and compulsory education / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 21-30

ISBN
978-953-7210-24-3

Skup
3rd Scientific research symposium Curriculums of the early and compulsory education

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 14.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
John Dewey; Maria Montessori; Celestin Freinet; didaktika; nastava usmjerena na učenika; konstruktivizam
(John Dewey; Maria Montessori; Celestin Freinet; didactics; student-centred teaching; constructivism)

Sažetak
Nastava predstavlja organizirani proces učenja i poučavanja. Ona je djelotvorna ako su glavni subjekti tog procesa aktivni. Glavni subjekti su učenici. Učitelji i učiteljice trebaju organizirati raznovrsne metodičke scenarije i aktivnosti učenika uz koje će učenici moći stjecati kompetencije važne za život i nastavak školovanja. U hrvatskim školama je zaposleno preko 35000 učiteljica i učitelja koji su školovani odnosno osposobljavani na paradigmi didaktike nastave usmjerene na učitelje. To je didaktika koja objašnjava što i kako trebaju raditi učitelji i učiteljice. Učenici trebaju učiti. I sredina za učenje (učionica) je opremljena i organizirana za potrebe takve nastave. Nastava usmjerena na učenike treba prilagođene prostore i odgovarajuću opremu, odnosno treba više opreme za raznovrsne aktivnosti učenika. Još na početku 20. stoljeća John Dewey, Maria Montessori i Celestin Freinet su postavili temelje za takvu didaktiku, ali su razni razlozi zaustavili razvoj takve didaktičke orijentacije. Krajem 20. stoljeća zagovornici konstruktivističke teorije ponovo u prvi plan stavljaju učenike. Glavne probleme za ostvarivanje tog didaktičkog modela (nastava usmjerena na učenike) vidi autor u postojećoj školskoj opremi i prostoru te usvojenim repertoarima ponašanja kod većine učiteljica i učitelja. Nastava usmjerena na učenike je i skuplja od nastave usmjerene na učitelje. Možda je i to bio jedan od razloga da je tijekom druge polovine 20. stoljeća u školama dominirao didaktički model nastave usmjerene na učitelje u kojem je najvažnije „realizirati program“ prepričavanjem i pokazivanjem sadržaja i aktivnosti pred razrednim odjelom koji (uglavnom) sjedi i gleda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Didaktika nastave usmjerene na učenike // Curriculums of early and compulsory education / Bouillet, Dejana ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 21-30 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Matijević, M. (2009) Didaktika nastave usmjerene na učenike. U: Bouillet, D. & Matijević, M. (ur.)Curriculums of early and compulsory education.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2009}, pages = {21-30}, keywords = {John Dewey, Maria Montessori, Celestin Freinet, didaktika, nastava usmjerena na u\v{c}enika, konstruktivizam}, isbn = {978-953-7210-24-3}, title = {Didaktika nastave usmjerene na u\v{c}enike}, keyword = {John Dewey, Maria Montessori, Celestin Freinet, didaktika, nastava usmjerena na u\v{c}enika, konstruktivizam}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2009}, pages = {21-30}, keywords = {John Dewey, Maria Montessori, Celestin Freinet, didactics, student-centred teaching, constructivism}, isbn = {978-953-7210-24-3}, title = {Student centred teaching Theory}, keyword = {John Dewey, Maria Montessori, Celestin Freinet, didactics, student-centred teaching, constructivism}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font