Pregled bibliografske jedinice broj: 433938
Značajni pedagozi i najvažnija pedagoška djela u Hrvatskoj tijekom 20. stoljeća
Značajni pedagozi i najvažnija pedagoška djela u Hrvatskoj tijekom 20. stoljeća // Napredak (Zagreb), 150 (2009), 3-4; 301-319 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 433938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značajni pedagozi i najvažnija pedagoška djela u Hrvatskoj tijekom 20. stoljeća
(Important Pedagogues and the Most Important Pedagogy books in Croatia in the 20th Century)
Autori
Matijević, Milan
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 150
(2009), 3-4;
301-319
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
pedagogija; pedagozi; Hrvatska; povijest pedagogije
(Pedagogy; Pedagogues; Croatia; History of pedagogy)
Sažetak
Autor prikazuje djelovanje odabranih (najutjecajnijih) pedagoga na području Hrvatske tijekom dvadesetog stoljeća. Uz pomoć jedanaest umirovljenih sveučilišnih nastavnika (pedagoga) i jedne pojednostavljene varijante delphi metode došao je do liste od deset najutjecajnih pedagoga u Hrvatskoj u dvadesetom stoljeću. Kratko su prikazani njihovi životopisi te kritički razmatrani njihovi doprinosi pedagoškoj teoriji i praksi u Hrvatskoj. Vodeći pedagozi i znanstvenici u području pedagogije u 20. stoljeću su: Stjepan Basariček (1848. – 1918.), Stjepan Matičević (1880. – 1940.), Stjepan Pataki (1905. – 1953.), Pero Šimleša (1910. – 1988.), Martin Petančić (1910. – 1983.), Vilko Švajcer (1917. – 1992.), Vladimir Poljak (1920. – 1998.), Vladimir Mužić (1925.), Ante Vukasović (1929.), Vladimir Jurić (1937.). Suradnici u ovom delphi projektu su omogućili i stvaranje liste od dvanaest knjiga za koje se može procijeniti da su imale velik utjecaj na pedagogijsku znanost i osposobljavanje pedagoga i nastavnika za potrebe hrvatskog školstva u dvadesetom stoljeću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija