Pregled bibliografske jedinice broj: 433905
Skulptura između materijalnoga i nematerijalnoga - razmatranje skulpture ostvarene digitalnom tehnologijom
Skulptura između materijalnoga i nematerijalnoga - razmatranje skulpture ostvarene digitalnom tehnologijom // Original u skulpturi / Pejković, Božidar (ur.).
Klanjec: Muzeji Hrvatskog zagorja, Galerija Antuna Augustinčića, 2008. str. 48-48 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 433905 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skulptura između materijalnoga i nematerijalnoga - razmatranje skulpture ostvarene digitalnom tehnologijom
(Sculpture between material and non-material - elaboration of sculpture made with digital technology)
Autori
Čučković, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Original u skulpturi
/ Pejković, Božidar - Klanjec : Muzeji Hrvatskog zagorja, Galerija Antuna Augustinčića, 2008, 48-48
Skup
Original u skulpturi
Mjesto i datum
Hrvatska, 04.06.2008. - 06.06.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Skulptura; digitalna tehnologija; original; model
(Sculpture; digital technology; original; model)
Sažetak
Razvoj današnjeg digitalnog informacijskog doba utječe na sve razine ljudskog djelovanja, pa tako i na umjetnost. Skulptura je uspješno odgovorila na nov izazov prelaska u digitalno, a razloge možemo pronaći u nekim procesima koji su prethodili ovom skoku, ponajprije u dematerijalizaciji prisutnoj u skulpturama od projicirane svjetlosti. Jednom dematerijalizirana, skulptura je postala lako ostvariva i u digitalnom okruženju. Ipak, tu ovaj proces ne završava. Razvitkom tehnologije danas skulptura može putovati između digitalnog i fizičkog svijeta. Izum trodimenzionalnog tiska omogućio je materijalizaciju digitalnim trodimenzionalnim objektima. Danas je od takvog digitalnog predloška moguće dobiti skulpturu od papirnate mase, stiropora, stakla, kristala ili čak metalnu skulpturu. Takvom metodom moguće je mnogo brže i jeftinije reproducirati velike količine skulptura. No posebnost korištenja tih novih medija nije veliki broj konkretizacija, to je bilo moguće učiniti i tradicionalnim metodama, nego multiplikativnosti samog modela kao modela, što otvara pitanje potpunog gubitka unikata – i u gotovoj skulpturi i u modelu. Naime, digitalni trodimenzionalni objekt bilo koji prosječni korisnik računala može umnožiti koliko god puta mu je to potrebno. Uz to, valja obratiti pažnju i na specifičnost samog digitalnog prostora, primjerice na njegovu umreženost. Internetom je umjetnicima vrlo lako razmjenjivati predloške (iznimna dostupnost informacija je fenomen tipičan za to okruženje), što dovodi do različitih konkretizacija istog digitalnog trodimenzionalnog modela: putem intervencija u samom stroju koji radi konkretizaciju, u dorađivanju modela, promjeni materijala ili različitim metodama rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti
Napomena
Zbornik cjelovitih tekstova je u pripremi
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb