Pregled bibliografske jedinice broj: 433540
Povezanost individualnih karakteristika učenika sa strahom od škole i izloženosti nasilju od strane vršnjaka u školskom okruženju
Povezanost individualnih karakteristika učenika sa strahom od škole i izloženosti nasilju od strane vršnjaka u školskom okruženju // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4/5; 717-738 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 433540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost individualnih karakteristika učenika sa strahom od škole i izloženosti nasilju od strane vršnjaka u školskom okruženju
(Individual Characteristics of Students in Relation to Fear of School and Peer Victimization in Croatian Primary Schools)
Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Kotrla Topić, Marina ; Raboteg-Šarić, Zora
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 18
(2009), 4/5;
717-738
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strah od škole; nasilje od vršnjaka; samopoštovanje; socijalne vještine; organizacijske vještine
(fear of school; victimization; self-esteem; social skills; organizational skills)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj su mjeri strah od škole i izloženost nasilju od vršnjaka prisutni kod učenika viših razreda osnovne škole te provjeriti postoje li razlike u izraženosti ovih pojava s obzirom na dob i spol učenika, kao i ispitati povezanost obilježja učenika, poput njihova spola, dobi, aamopoštovanja te socijalnih i organizacijskih vještina, sa strahom od škole i izloženosti nasilju od vršnjaka. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda (od 5. do 8.) iz 49 hrvatskih osnovnih škola. Pronađene dobne i spolne razlike u ova dva kriterija pokazuju kako djevojčice te stariji učenici i učenice procjenjuju češću prisutnost straha od škole, dok dječaci te mlađi učenici i učenice viših razreda osnovne škole procjenjuju da su češće izloženi nasilju svojih vršnjaka. Strah od škole u najvećoj mjeri osjećaju starije djevojčice, dok su vršnjačkom nasilju najčešće izloženi mlađi dječaci. Jedini je značajni prediktor straha od škole samopoštovanje učenika, dok se izloženost nasilju vršnjaka može predvidjeti na temelju samopoštovanja i socijalnih vještina. Osim što samopouzdaniji učenici osjećaju manje straha od škole, oni su, uz učenike s boljim socijalnim vještinama, manje izloženi nasilju vršnjaka. Moguća praktična primjena rezultata razmatra se u smjeru potrebe razvoja preventivnih programa u školskom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
- Sociological Abstracts