Pregled bibliografske jedinice broj: 433293
Od reproduktivnog prema kreativnom učitelju
Od reproduktivnog prema kreativnom učitelju // Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju : zbornik radova = Encouraging creativity in education : proceedings / Bognar, Ladislav ; Whitehead, Jack (ur.).
Zagreb, 2009. str. 17-23 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 433293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od reproduktivnog prema kreativnom učitelju
(From reproductive to creative Teacher)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju : zbornik radova = Encouraging creativity in education : proceedings
/ Bognar, Ladislav ; Whitehead, Jack - Zagreb, 2009, 17-23
Skup
Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Požega, Hrvatska, 28.09.2009. - 30.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativni učitelji; kreativna nastava; osposobljavanje učitelja; osnovna škola
(creative teachers; creative teaching; primary school)
Sažetak
Reproduktivni učitelj radi prema modelu koji je naučio (upoznao) na fakultetu. Na fakultetu se obično uči model rada koji je desetljećima provjeravan i provjeren. Takav učitelj (ili učiteljica) radi onako kako je opisano (i propisano) u knjigama ili službenim naputcima iz ministarstva školstva. Reproduktivni su i učitelji u nekim alternativnim školama jer im je glavna deviza u svakodnevnom radu: Tako je napisao ili govorio tvorac ove (alternativne) pedagogije (npr. Steiner, Montessori itd.). Kreativni učitelj ili učiteljica je stalno u nekom akcijskom istraživanju. On ili ona shvaćaju svoj rad kao stalno istraživanje i kreiranje novih pedagoških scenarija u kojima će sudjelovati zajedno sa svojim učenicima. Takvi učitelji ili učiteljice nastoje u svakoj nastavnoj epizodi organizirati događanje učenika odnosno aktivno sudjelovanje u nekoj iskustvenoj situaciji. Namjeru da se počne poticati osposobljavanje i pripremanje kreativnih učitelja bit će teško ostvariti uglavnom zbog nastavnika na sveučilištima koji su se „ukopali“ u nekoj didaktičkoj paradigmi koja je davno prevladana. Korištenje postojećih škola (osnovnih i srednjih) za vježbaonice budućih učitelja je također „promašena investicija“. U tim se školama uče modeli koji godinama postoje u svim školama, tako da mladi učitelji dolaze s repertoarima ponašanja koji su već godinama predmetom kritike stručnjaka i učitelja. Na taj način nastavnički fakulteti, umjesto da mijenjaju i usavršavanju nastavnu praksu, konzerviraju postojeće stanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)