Pregled bibliografske jedinice broj: 433065
Utječe li produljenje obveznoga školovanja na smanjenje stope ranoga prekidanja školovanja?
Utječe li produljenje obveznoga školovanja na smanjenje stope ranoga prekidanja školovanja? // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4-5; 649-671 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 433065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utječe li produljenje obveznoga školovanja na smanjenje stope ranoga prekidanja školovanja?
(Is extended compulsory education effective in reducing the dropout rates?)
Autori
Milas, Goran ; Ferić, Ivana
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 18
(2009), 4-5;
649-671
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rano prekidanje školovanja; trajanje obveznoga školovanja; produljenje obveznoga školovanja
(school dropout; duration of compulsory education; extended compulsory education)
Sažetak
U radu su analizirani statistički podaci o raznim obilježjima obrazovnih sustava i obrazovne učinkovitosti na uzorku 33 europske države u sastavu EU-a ili u procesu pridruživanja s ciljem procjene učinaka produljenja obveznoga školovanja na stopu ranoga prekidanja školovanja. Regresijskom se analizom nastojalo utvrditi je li broj godina obveznoga školovanja relevantan prediktor stope odustajanja od školovanja i očekivanoga trajanja školovanja, dok je kvazieksperimentalna metodologija primijenjena kako bi se procijenili učinci produljenja obveznog obrazovanja na smanjenje stope odustajanja od školovanja. Kako su pokazale regresijske analize, trajanje obveznoga školovanja nije, uz parcijalizaciju drugih relevantnih varijabli, znatnije korelirano sa stopom ranoga prekidanja školovanja. Kvazieksperimentalni pristup analizi produljenja obveznoga školovanja ne govori u prilog učinkovitosti takve vrste intervencije. Uočeno smanjenje stope odustajanja od školovanja razložnije je pripisati dugoročnom trendu ili slučajnim vremenskim kolebanjima nego samoj intervenciji. Ipak, postojeći podaci ne mogu opravdati ni konačan zaključak o neučinkovitosti uvođenja produljenja obveznoga školovanja zbog nemogućnosti praćenja dugoročnih nego samo neposrednih učinaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941533-1518 - Svjetsko istraživanje vrijednosti – Hrvatska u globaliziranom svijetu (Rimac, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1523 - Istraživanje javnoga mnijenja i masovnih medija (Ferić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Sociological Abstracts