Pregled bibliografske jedinice broj: 432952
Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere
Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4-5; 605-624 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 432952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere
(Determinants of school effectiveness in primary schools in the Republic of Croatia: Results of empirical investigation)
Autori
Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Šakić Marija
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 18
(2009), 4-5;
605-624
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
uspješnost škola; vanjsko vrednovanje; osnovna škola
(school effectiveness; external evaluation; primary school)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnost objašnjenja uspješnosti osnovnih škola na temelju niza obilježja škola te utvrditi najbolje odrednice uspješnosti škola. U istraživanju su sudjelovale 844 redovne osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Ispitano je ukupno 94 428 učenika četvrtog i osmog razreda. Učenici četvrtog razreda rješavali su objektivne ispite znanja iz Hrvatskog jezika, Matematike, Prirode i društva, integracije nastavnih sadržaja i prvog stranog jezika u redovnoj nastavi, a učenici osmog razreda ispite iz Biologije, Fizike, Kemije, Geografije, Povijesti, integracije nastavnih sadržaja iz prirodoslovlja i društveno-prirodoslovne skupine predmeta te Hrvatskog jezika i prvog stranog jezika u redovnoj nastavi. Provedene su hijerarhijske regresijske analize u kojima su kriteriji bili prosječno postignuće škola u razrednoj i predmetnoj nastavi, a prediktori različite skupine obilježja škola, koje su uključivale veličinu škole, njezina statusna obilježja, obilježja rukovođenja, obilježja i uvijete programa i nastave te pokazatelje školske klime. Rezultati pokazuju kako se uspješnost škola na završetku razredne i predmetne nastave može objasniti promatranim obilježjima, pri čemu je mogućnost objašnjenja znatno veća u razrednoj nastavi. Većina obilježja koja se odnose na pojedina statusna obilježja škole, programa i nastave pridonose objašnjenju uspješnosti, pri čemu najveću prediktivnu snagu imaju obilježja povezana s temeljnim administrativno-statusnim odrednicama rada škole. U radu se razmatraju implikacije dobivenih nalaza u kontekstu objašnjenja i poboljšanja uspješnosti škola u ostvarenju obrazovnih ishoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941533-1518 - Svjetsko istraživanje vrijednosti – Hrvatska u globaliziranom svijetu (Rimac, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1555 - Razvoj nacionalnih indikatora kvalitete življenja (Kaliterna-Lipovčan, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus