Pregled bibliografske jedinice broj: 432910
Ggrupno-analitičko iskustvo u malim grupama u okviru studentskog savjetovališta i prilagodba na studij
Ggrupno-analitičko iskustvo u malim grupama u okviru studentskog savjetovališta i prilagodba na studij // 2. hrvatski kongres socijalne psihijatrije i psihijatrije u zajednici "Psihijatrija po mjeri čovjeka" / Štrkalj Ivezić, Slađana ; Urlić Ivan (ur.).
Split, 2009. str. 40-40 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 432910 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ggrupno-analitičko iskustvo u malim grupama u okviru studentskog savjetovališta i prilagodba na studij
(Group-analytic experiance of students in small groups and academic adjustment)
Autori
Špelić. Aldo ; Jadreško, Ester ; Ničiforović-Kliček, Romana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. hrvatski kongres socijalne psihijatrije i psihijatrije u zajednici "Psihijatrija po mjeri čovjeka"
/ Štrkalj Ivezić, Slađana ; Urlić Ivan - Split, 2009, 40-40
Skup
Hrvatski kongres socijalne psihijatrije i psihijatrije u zajednici "Psihijatrija po mjeri čovjeka" (2 ; 2009)
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 30.09.2009. - 03.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
grupna analiza; male grupe; prilagodba
(group-analysis; small group; adjustment)
Sažetak
Odlazak na studij predstavlja važan životni događaj koji sa sobom donosi mnoge, specifično nove izazove na putu odrastanja mladih. Savladavanje novih zahtjeva okoline, odnosno prilagodba na studij ponajprije su određeni razvojnim procesom 'druge individuacije' (P. Blos). Utoliko su na početku studija, osim prihvaćanja novih zadataka vezanih uz sam studij, mladi suočeni s razvojnim zadacima ovladavanja iskustvima odvajanja i osamostaljivanja. U mnogim istraživanjima posvećenim prilagodbi studenata na studij i jednako tako u prikazima rada psihologa u studentskim savjetovalištima dobivena su zapažanja da poteškoće u ovladavanju sadržajima odvajanja i osamostaljivanja (separacija-individuacija) u mnogome mogu interferirati s prilagodbom studenata na početku studija i njihovom uspješnošću tijekom daljnjeg studija. Na osnovi ovih zapažanja u sveučilišnom savjetovalištu u Puli omogućeno je studentima prve godine studija uključivanje u male iskustvene grupe vođene po grupno-analitičkom modelu u svrhu lakšeg ovladavanja zadacima prilagodbe na studij. Analizom i supervizijom grupno-analitičkih seansi zapaženo je kako u dinamici grupe dominiraju sadržaji odvajanja-osamostaljivanja i njima potaknuti različiti oblici obrana. Suočavanjem i proradom ovih sadržaja dobivene su pozitivne promjene na području self koncepta studenata i ujedno njihovog grupnog funkcioniranja, što potvrđuje naša očekivanja da male iskustvene grupe u studentskim savjetovalištima mogu ima važnu ulogu u zadacima prilagodbe studenata na studij.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli