Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 432440

Pozicioniranje hrvatskog turističkog proizvoda na Sredozemlju u uvjetima globalizacije


Pavlić, Ivana
Pozicioniranje hrvatskog turističkog proizvoda na Sredozemlju u uvjetima globalizacije, 2007., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 432440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pozicioniranje hrvatskog turističkog proizvoda na Sredozemlju u uvjetima globalizacije
(Positioning of the croatian tourist product in the Mediterranean under the terms of globalisation)

Autori
Pavlić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
19.09

Godina
2007

Stranica
360

Mentor
Vrtiprah, Vesna

Ključne riječi
globalizacijski procesi; turistička potražnja; nositelji turističkih aktivnosti;
(processes of globalization; tourist demand; tourist suppliers; tourist product)

Sažetak
Globalizacijski procesi su postali važan element cjelokupnog gospodarskog pa tako i turističkog razvoja svake zemlje. Tome je svakako doprinijelo ukidanje granica i nesmetan protok ljudi i kapitala između svih svjetskih regija. Svaka je regija zbog modernizacije informacijske i prijevozne tehnologije postala jednako dostupna za sve turiste. Globalizacijski procesi utječu na jačanje konkurencije između destinacija što zahtijeva kontinuirano istraživanje tržišnih promjena da bi se mogao formirati odgovarajući turistički proizvod koji bi bio konkurentan na tržištu. Životni ciklus proizvoda pod djelovanjem globalizacijskih procesa je sve kraći. Naime na strani potražnje je došlo do povećane individualizacije i diferencijacije. To rezultira posebnim zahtjevima turista koji se zadovoljavaju modifikacijom postojećih turističkih proizvoda, uvođenjem novih na tržišta, a na strani nositelja turističkih aktivnosti je izražen proces povezivanja i širenja poslovanja izvan nacionalnih granica. Očekuje se da će za potrebe kreiranja kvalitetnog turističkog proizvoda koji može odgovarati zadanim uvjetima doći do spajanja na razini javnog i privatnog sektora. S obzirom na osnovna obilježja globalizacijskih procesa i mogućnosti razvoja turizma, turizam u Hrvatskoj postaje važna djelatnost kojom bi se realiziralo efikasnije uključivanje u globalizacijske procese s posebnim naglaskom na gospodarski rast i održivi razvoj. Na strani turističke potražnje u Hrvatskoj je izražen utjecaj globalizacijskih procesa međutim na strani nositelja turističkih aktivnosti je taj utjecaj nedovoljan. To je utjecalo na kreiranje nedovoljno kvalitetnog turističkog proizvoda koji u konkurentskom sredozemnom okruženju zauzima srednju poziciju. Riječ je o proizvodu „ odmor na moru i suncu“ koji apsorbira najveći udjel turističkog prometa. Ovaj proizvod se trenutno nalazi u fazi rejuvenacije jer se ipak donekle zbog izmijenjenih zahtjeva turista modificirao u nove proizvode. Razvoj turizma se mora preusmjeriti s kvantitativnog na kvalitativni oblik i ponuda prilagoditi određenim tržišnim segmentima. S obzirom da svaka županija u Hrvatskoj ima posebna obilježja, razvojni koncept se mora temeljiti na tržišnoj segmentaciji i na kreiranju prioritetnih proizvoda uz naglasak na održivi razvoj. Prednosti koje iz toga proizlaze su višestruke, a negativni utjecaju masovnog turizma se znatno reduciraju. U daljnjem razvoju moraju se primjenjivati novi metodološki pristupi kao što su destinacijski menadžment, destinacijski marketing, planiranje i razvoj proizvoda te razvoj ljudskih potencijala.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Vesna Vrtiprah (mentor)

Avatar Url Ivana Pavlić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlić, Ivana
Pozicioniranje hrvatskog turističkog proizvoda na Sredozemlju u uvjetima globalizacije, 2007., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Osijek
Pavlić, I. (2007) 'Pozicioniranje hrvatskog turističkog proizvoda na Sredozemlju u uvjetima globalizacije', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavli\'{c}, Ivana}, year = {2007}, pages = {360}, keywords = {globalizacijski procesi, turisti\v{c}ka potra\v{z}nja, nositelji turisti\v{c}kih aktivnosti, }, title = {Pozicioniranje hrvatskog turisti\v{c}kog proizvoda na Sredozemlju u uvjetima globalizacije}, keyword = {globalizacijski procesi, turisti\v{c}ka potra\v{z}nja, nositelji turisti\v{c}kih aktivnosti, }, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavli\'{c}, Ivana}, year = {2007}, pages = {360}, keywords = {processes of globalization, tourist demand, tourist suppliers, tourist product}, title = {Positioning of the croatian tourist product in the Mediterranean under the terms of globalisation}, keyword = {processes of globalization, tourist demand, tourist suppliers, tourist product}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font