Pregled bibliografske jedinice broj: 432338
Rana intervencija kod djece visokorizične za odstupanja u motoričkom razvoju
Rana intervencija kod djece visokorizične za odstupanja u motoričkom razvoju // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 46 (2010), 1; 80-102 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 432338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana intervencija kod djece visokorizične za odstupanja u motoričkom razvoju
(Early intervention in infants at high risk for developmental motor disorders)
Autori
Pinjatela, Renata ; Joković Oreb, Ines
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 46
(2010), 1;
80-102
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
rana intervencija u djetinjstvu; motorički poremećaji
(early childhood intervention; developmental motor disorders)
Sažetak
U članku se daje prikaz nekoliko teorijskih pristupa i modela rane intervencije u Hrvatskoj i svijetu s naglaskom na prikaz učinaka ranih interventnih programa kod djece visokorizične za odstupanja u motoričkom razvoju. Dat je pregled nekih ranih interventnih programa s obzirom na vrijeme započinjanja intervencije (tijekom i nakon izlaska s odjela neonatalne intenzivne skrbi). Istraživanja su pokazala da se razlikuju modeli intervencije za djecu rođenu u terminu i prijevremeno rođenu djecu. Rezultati primjene interventnih programa na motorički razvoj pokazali su da dugoročni učinak imaju samo oni programi u koji su, osim djece, uključene i njihove obitelji i koji se provode u domu djeteta. Postoji nedovoljno informacija o učincima rane intervencije na aktivnosti svakodnevnog života i socijalizaciju u školskoj dobi, a kao eventualni rezultat pozitivnog učinka rane intervencije na motorički razvoj. Istraživanja pokazuju da nije dovoljno intervenciju usmjeriti samo na dijete, već su ključni elementi intervencije obitelj, zajednica, kao i stručnjaci različitih disciplina. U članku je dat i prikaz rada Kabineta za ranu psihomotoričku stimulaciju koji djeluje od 1997. godine pri Centru za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Kabinet je bio među prvim nemedicinskim (paramedicinskim) odjelima u Hrvatskoj u okviru kojeg se naglašavala važnost rane intervencije kod djece s neurorazvojnim rizicima i podrške cijeloj obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Health and Safety Science Abstracts
- PsychINFO