Pregled bibliografske jedinice broj: 432318
Komponente programa oralno-motoričke stimulacije
Komponente programa oralno-motoričke stimulacije // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (2006), 1; 105-112 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 432318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komponente programa oralno-motoričke stimulacije
Autori
Joković-Oreb, Ines ; Antunović, Ana ; Celizić, Martina
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 42
(2006), 1;
105-112
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
oralnofacijalna stimulacija ; oralna svjesnost ; oralno motorička kontrola ; senzorna defanzivnost ; skrb o dojenčetu
Sažetak
Svrha ovog rada je ukazati na složenost hranjenja dojenčeta iz perspektive profesionalnih dostignuća u okviru Kabineta za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu i Male kuće - Dnevnog centra za radnu terapiju i rehabilitaciju djece s oštećenjima vida i dodatnim po teškoćama u razvoju. Hranjenje djeteta nije samo biološki odgovor na metaboličke zahtjeve bebe, ono je složena mreža ponašanja uključena u akcije i reakcije osoba iz okoline. U terapeutskom procesu koji uvažava različitosti, promovira zajedništvo i dijeli znanje i iskustvo svih sudionika, mora se osigurati aktivno sudjelovanje dojenčeta i članova obitelji. Kod prijevremeno rođene djece, kao i one s neurološkim abnormalnostima, hranjenju prethode stimulacije oralno-motoričkih vještina koje su prikazane u ovom radu. Oralnofacijalne aktivnosti stimuliraju područje djetetovog lica i usne šupljine. Predstavljaju tehniku koja pokušava poboljšati oralno motoričku kontrolu, frekvenciju gutanja i senzornu svjesnost. Najčešće se primjenjuju prije same i tijekom aktivnosti hranjenja ili pijenja kako bi dijete bilo što aktivnije tijekom procesa ovih aktivnosti. Ove jednostavne aktivnosti uključuju tako npr. masažu, brisanje vlažnim maramicama i tapping tehniku. Aktivnostima se nastoji pomoći djetetu da funkcionalnije koristi svoja usta i da ojača oralne vještine, koje su ne samo bitne za hranjenje već i za razvoj govora i facijalne ekspresije. Upravo zato jer stimuliraju rane preverbalne vještine, koje su preduvjet razvijanju vještine hranjenja i pijenja, kao i kasnijem razvoju artikulacije, svrstane su u komponente programa ranih intervencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ines Joković-Oreb
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus