Pregled bibliografske jedinice broj: 431460
Mikrosimulacijski modeli i vođenje prometa za vrijeme izvođenja radova na cestama
Mikrosimulacijski modeli i vođenje prometa za vrijeme izvođenja radova na cestama // Zbornik radova II BiH Kongres o cestama / Amir Fejzić (ur.).
Sarajevo: Udruženje konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine (UKI BiH), 2009. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 431460 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mikrosimulacijski modeli i vođenje prometa za vrijeme izvođenja radova na cestama
(Application of microsimulation models on traffic flow quality in work zones)
Autori
Cvitanić, Dražen ; Breški, Deana ; Viđak, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova II BiH Kongres o cestama
/ Amir Fejzić - Sarajevo : Udruženje konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine (UKI BiH), 2009
Skup
II BiH kongres o cestama
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 24.09.2009. - 25.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Mikrosimulacijski modeli; radne zone; razina usluge
(Microscopic models; Work zones; Level of service)
Sažetak
U zadnjih desetak godina u svijetu se sve više koriste simulacijski modeli za opisivanje prometa zbog niza prednosti u odnosu na tradicionalne analitičke modele. Simulacijski modeli opisuju vozila i vozače pojedinačno te omogućuju procjenu kvalitete odvijanja prometa na čitavim mrežama cesta. Navedena svojstva omogućuju primjenu simulacija kod izbora načina regulacije prometa prilikom izvođenja radova na cestama. U ovom radu prikazat će se kako za različite načine vođenja prometa prilikom radova održavanja (zatvaranje pojedinih trakova, uvođenje naizmjeničnog jednosmjernog prometa primjenom semaforskih uređaja na dvotračnim cestama, preusmjeravanje prometa na druge dionice) simulacijski modeli rezultiraju različitim mjerama efikasnosti. Pored regulacije odvijanja prometa na trajanje putovanja utječe i duljina dionica na kojima se vrše radovi, uzdužni nagib ceste, učešće teških teretnih vozila u prometnom toku, dozvoljena brzina kretanja i lokacija znakova prometne signalizacije što se također može simulirati. Na temelju dobivenih rezultata za različite alternative načina vođenja prometa i načina izvođenja radova može se odrediti optimalna varijanta vođenja prometa za zadanu lokaciju i vrstu radova
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije, Split