Pregled bibliografske jedinice broj: 43087
Dimenzije samopoimanja djece u odnosu na opaženu socijalnu podršku iz različitih izvora
Dimenzije samopoimanja djece u odnosu na opaženu socijalnu podršku iz različitih izvora // Društvena istraživanja, 9 (2000), 6; 897-912 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 43087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dimenzije samopoimanja djece u odnosu na opaženu socijalnu podršku iz različitih izvora
(The Dimensions of Childrens Self-Conceptions in Relation to Perceived Social Support from Different Sources)
Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Raboteg-Šarić, Zora ; Franc, Renata
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 9
(2000), 6;
897-912
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
samopoimanje; socijalna podrška; spolne razlike
(self-concept; social support; gender differences)
Sažetak
U radu se ispituju različiti aspekti samopoimanja dječaka i djevojčica u ranoj adolescentskoj dobi. Glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kakav je odnos između opažene socijalne podrške iz različitih izvora (roditelji, učitelji, prijatelji, učenici) i općeg samopoštovanja te različitih dimenzija slike o sebi (školske sposobnosti, socijalna prihvaćenost, sportske sposobnosti, tjelesni izgled, ponašanje). Istraživanje je provedeno na uzorku od 340 učenika šestih i sedmih razreda osnovne škole. Primijenjene su adaptirane verzije skala za mjerenje različitih dimenzija samopoimanja i socijalne podrške koje je razvila S. Harter (1985). Na skalama samopoimanja dječaci pokazuju značajno veće opće samopoštovanje i ocjenjuju boljim svoj tjelesni izgled i školske sposobnosti. Djevojčice procjenjuju da dobivaju više socijalne podrške od roditelja i prijatelja nego li dječaci. Provedene su odvojene hijerarhijske regresijske analize rezultata za uzorak dječaka i djevojčica s dimenzijama samopoimanja i općeg samopoštovanja kao kriterijskim varijablama i različitim izvorima percipirane socijalne podrške kao prediktorskim varijablama. Rezultati pokazuju da percipirana socijalna podrška od učenika i/ili prijatelja značajno doprinosi pozitivnijoj slici o sebi na svim ispitivanim dimenzijama. Roditeljska podrška značajni je prediktor većeg općeg samopoštovanja, dok podrška od učitelja značajno doprinosi pozitivnijoj slici o vlastitom ponašanju. Nalazi ovog istraživanja također ukazuju na to da je podrška od odraslih (roditelja i učitelja) više važna za razvoj samopoimanja djevojčica. U raspravi se dobiveni rezultati analiziraju u odnosu na različite obrasce socijalizacije za dječake i djevojčice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social SciSearch
- Research Alert