Pregled bibliografske jedinice broj: 43083
Odgoj i izobrazba Roma u Hrvatskoj
Odgoj i izobrazba Roma u Hrvatskoj // Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja, 9 (2000), 2-3; 267-290 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 43083 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i izobrazba Roma u Hrvatskoj
(The Education of Gypsies in Croatia)
Autori
Hrvatić, Neven
Izvornik
Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 9
(2000), 2-3;
267-290
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Romi; odgojni model
(Gypsies; educational model)
Sažetak
Odgoj i izobrazba romske djece u Hrvatskoj nisu tijekom prošlosti bili organizirani sukladno važnosti koje imaju u procesu integracije Roma, tako da je izostala praktična (školska) realizacija, a i teorijski (znanstveno-istraživački) prinosi su bili skromni. U novom kontekstu hrvatske države (posljednjih desetak godina) škola, odgoj i izobrazba, postaju mogući interkulturalni medij u funkciji društvene, kulturne i gospodarske promocije Roma (integrativni koncept, izbjegavanje asimilacije, sredstvo u procesu romske kulturne autonomije...). U procesu konceptualizacije ustroja sustava odgoja i izobrazbe za pripadnike romske nacionalne zajednice valja imati u vidu sociogospodarski, vjerski, regionalni (županijski) i lokalni status i položaj Roma u Hrvatskoj, kao i pojedinih romskih skupina. U koncipiranju specifičnih oblika i modela odgoja i izobrazbe za Rome ostvareno je u Hrvatskoj više znanstveno-istraživačkih projekata (Genealogija i transfer modela interkulturalizma ; Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture ; Društveni i razvojni položaj Roma u Hrvatskoj) te eksperimentalnih provjera na konceptualnoj i užoj nastavnoj, didaktičkoj razini. Ljetna škola djece Roma u Hrvatskoj, romska odgojna zajednica i romski predškolski centar Ceferino Jim&egrave ; nez Malla predstavljaju osnovu prema postupnom ustroju elemenata specifičnog školskog sustava za Rome u Hrvatskoj. Uz administrativni ustroj, tek cjelovita koncepcija odgoja i izobrazbe Roma u Hrvatskoj (uz utvrđivanje posljedica na pojedinim odsječcima - predškolski odgoj, osnovna, srednja i visoka izobrazba...) treba biti proces koji neće ostati na razini deklarativnog (re)formiranja, planiranja i programiranja, već trajno znanstvenim pristupom anticipirati mogući razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus