Pregled bibliografske jedinice broj: 430617
Tehnologijske inovacije krila zrakoplova
Tehnologijske inovacije krila zrakoplova, 2009., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 430617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tehnologijske inovacije krila zrakoplova
(Technological innovation of aircraft wings)
Autori
Mustapić, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2009
Stranica
32
Mentor
Steiner, Sanja
Neposredni voditelj
Vidović, Andrija
Ključne riječi
konstrukcija zrakoplova; krilo; konvencionalni zrakoplov; winglet; ekološki aspekti
(aircraft construction; wing; conventional aircraft; winglet; environmental aspects)
Sažetak
Tijekom povijesti u mnogim kulturama diljem svijeta pojavljuju se prve naznake onoga što će se kasnije razviti u zrakoplovstvo. U ovome su ponajviše prednjačili Kinezi koji su razvili prve rakete, zmajeve, balone na topli zrak i prve preteče helikoptera. Najznačajniji preokret u zrakoplovstvu predstavio je koncept fiksnog krila. Preteča fiksnog krila bio je zmaj. Dok se krilo oslanja na svoju brzinu kojom ostvaruje opstrujavanje zraka preko svog profila, zmaj je vezan za zemlju i oslanja se na vjetar koji puše iznad krila i time ostvaruje uzgon. Zmajevi su bili prva vrsta zrakoplova, a prve inačice su konstruirane oko 500. god. P.n.e. Mnogo aerodinamičnih istraživanja učinjeno je na zmajevima prije nego što su istraživanja u zračnim tunelima i modeliranja na računalnim programima bila dostupna. Osim pogonske grupe zrakoplova, krila su uglavnom ta koja karakteriziraju konfiguraciju zrakoplova. Najvažnije karakteristike krila su: • Broj krila – jednokrilac, dvokrilac, itd. • Elementi konstrukcije krila – sa jednom ili više ramenjača, itd • Geometrija krila – uključujući raspon krila, površinu, kut strijele krila i moguće varijacije (uključujući i klase delta krila) • Lokacija horizontalnih stabilizatora • Kut diedra krila – pozitivan, nula ili negativan (anhedral) U ovom radu će se analizirati krilo zrakoplova kao glavni aerodinamični element koji od svojih samih početaka nije uvelike mijenjalo svoj oblik, ali razvojem tehnologije, materijala za gradnju i sustava za povećanje aerodinamike, razvijeno krilo daleko većih mogućnosti koje će zrakoplovstvu dati jednu sasvim novu dimenziju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Steiner, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb