Pregled bibliografske jedinice broj: 430492
Likovno umjetničko djelo kao poticaj likovnog izražavanja učeničkih emocija
Likovno umjetničko djelo kao poticaj likovnog izražavanja učeničkih emocija // Djeca i mladež u svijetu umjetnosti / Ivon, Hicela (ur.).
Split: Centar Studia mediterranea pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu ; Ogranak Hrvatskog pedagoško-književnog zbora u Splitu, 2009. str. 93-106
CROSBI ID: 430492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Likovno umjetničko djelo kao poticaj likovnog izražavanja učeničkih emocija
(Visual work of art as a stimulus for students' visual expression of emotions)
Autori
Pivac, Dunja ; Ivelja, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Djeca i mladež u svijetu umjetnosti
Urednik/ci
Ivon, Hicela
Izdavač
Centar Studia mediterranea pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu ; Ogranak Hrvatskog pedagoško-književnog zbora u Splitu
Grad
Split
Godina
2009
Raspon stranica
93-106
ISBN
978-953-7395-25-4
Ključne riječi
likovno umjetničko djelo, emocije, učenici, likovno izražavanje
(visual work of art, emotions, students, visual art expression)
Sažetak
U prilogu se raspravlja o proširenim mogućnostima korištenja likovno umjetničkih djela u nastavi likovne kulture kao poticajima za likovno izražavanje učeničkih emocija. Iako je upotreba likovno umjetničkog djela u suvremenoj nastavi likovne kulture neupitna, ona se temelji na konkretnom ilustriranju likovnog problema koji će učenici "rješavati" tijekom nastavnog procesa. Pri navedenoj upotrebi likovno umjetničkog djela u nastavi likovne kulture, koja je postala obvezni standard, naglašena je racionalna razina doživljavanja umjetničkog djela, na koju se dominantno utječe obrazovanjem, ali je zanemarena i potisnuta emocionalna razina doživljavanja umjetničke poruke. S obzirom na to da je doživljavanje umjetničkih djela složen fenomen koji uključuje emocionalne i racionalne komponente, potrebno je pronalaziti metodičke pristupe koji će omogućiti učenicima što potpuniji estetski doživljaj odabranog likovnog djela koji se ne iscrpljuje samo u parcijalnom, ilustriranju likovnog problema, nego potiče učenika na empatiju, transferiranje i likovno izražavanje vlastitih emocija, što ima snažnu odgojnu, identifikacijsku, introspekcijsku te potencijalno profilaktičku i terapijsku funkciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split
Profili:
Dunja Pivac
(autor)