Pregled bibliografske jedinice broj: 430173
Figure slobode: Držić i Dubrovnik (povodom Bulajićevog "Libertasa")
Figure slobode: Držić i Dubrovnik (povodom Bulajićevog "Libertasa") // Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XI. Držić danas. Epoha i naslijeđe. / Pavlović, Cvijeta, Glunčić-Bužančić, Vinka (ur.).
Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 407-418 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 430173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Figure slobode: Držić i Dubrovnik (povodom Bulajićevog "Libertasa")
(The figures of freedom: Držić and Dubrovnik (on Bulajić's "Libertas")
Autori
Gilić, Nikica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XI. Držić danas. Epoha i naslijeđe.
/ Pavlović, Cvijeta, Glunčić-Bužančić, Vinka - Split : Zagreb : Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 407-418
ISBN
978-953-163-327-7
Skup
Komparativna povijest hrvatske književnosti: Držić danas. Epoha i naslijeđe.
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 22.09.2008. - 24.09.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Libertas (film i televizijska serija); Bulajićevski Držić; "socijalistička" recepcija
(Libertas (film and television series); Bulajić's Držić; "socialist" recepcion)
Sažetak
Studija polazi od filma i televizijske serije "Libertas" Veljka Bulajića (hrvatsko-talijanska koprodukcija) i pokušava objasniti na koji je način formiran junakov lik. Porazno po "Libertas" kao umjetničko djelo - može se ustvrditi da se u njemu ne naziru tragovi bujice kreativnosti Marina Držića kao umjetnika, pa su čak i Luka i ostali cenzori iz filma u pravu kada optužuju junaka da samo koristi teatar za plitke političke poente. Bulajićevski je Držić dijelom formiran kroz prizmu klasičnog socijalističkog razdoblja u kojem je Držić, nasuprot Ivanu Gunduliću, shvaćan kao pjesnik dubrovačke sirotinje, a tamo gdje se nije pridržavalo takvog modela, došlo je do klizanja u još starije klišeje, sliku umjetnika naslijeđenu iz razdoblja romantizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-0788 - Europski kontekst hrvatske književnosti (Pavlović, Cvijeta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nikica Gilić
(autor)