Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 430112

Objektivni pokazatelji antropološkog statusa djece preduvjet kvalitetnog programiranja


Pejčić, Aleksandra; Trajkovski Višić, Biljana; Lončarić, Ingrid
Objektivni pokazatelji antropološkog statusa djece preduvjet kvalitetnog programiranja // Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet u Rijeci, Pedagoški fakultet u Mariboru, 2009. str. 177-186 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 430112 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Objektivni pokazatelji antropološkog statusa djece preduvjet kvalitetnog programiranja
(Objective indicators of the anthropological status of children: a precondition to well-designed programming)

Autori
Pejčić, Aleksandra ; Trajkovski Višić, Biljana ; Lončarić, Ingrid

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž - Rijeka : Učiteljski fakultet u Rijeci, Pedagoški fakultet u Mariboru, 2009, 177-186

ISBN
978-953-7070-20-5

Skup
Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 12.10.2009. - 14.10.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
morfološke karakteristike; motoričke sposobnosti; predškolski uzrast; dječaci i djevojčice; programiranje
(morphological characteristics; motor abilities; pre-school age; boys and girls; programming)

Sažetak
Na uzorku od 20 ispitanika starih 6 godina ± ; 6 mjeseci ( 11 dječaka i 9 djevojčica ) dječjeg vrtića « ; Zlatna ribica» ; iz Kostrene, bio je primijenjen sustav baterije mjernih instrumenata od ukupno 13 varijabli ( 4 morfološke i 9 motoričkih), s ciljem utvrđivanja razine antropoloških obilježja radi optimalnog programiranja, odnosno optimalnog prilagođavanja zadataka, sadržaja, volumena opterećenja i metoda rada autentičnim potrebama mjerenih ispitanika. Podaci su dobiveni primjenom osnovnih statističkih parametara ( AS, SD, ) skupina po spolu i uspoređeni su s vrijednostima za taj uzrast u Primorsko-goranskoj županiji. Temeljem analize izračunatih rezultata u morfološkim varijablama može se zaključiti da su i djevojčice i dječaci skladno građeni i da nemaju izrazitije količine masti u tijelu. U prostoru motoričkih sposobnosti analiza dobivenih rezultata ukazuje kod djevojčica na nešto nižu razinu statičke snage ruku i ramenog pojasa (VIS), fleksibilnost ramenog pojasa (RUKE) i fleksibilnost trupa i zadnje lože nogu (SJED), dok je kod dječaka niža razina sposobnosti izražena u testu fleksibilnosti trupa i zadnje lože nogu (SJED) , statičke snage ruku i ramenog pojasa (VIS) i u testu koordinacije u ritmu (ŠK). U cilju kvalitetnog programiranja kinezioloških aktivnosti odnosno odabira optimalnih sadržaja i volumena rada za dječake i djevojčice izračunate su Z-vrijednosti koje upućuju na prioritete u odabiru kinezioloških sadržaja, a T-test primijenjen je s ciljem utvrđivanja razlika između dječaka i djevojčica. Djevojčice i dječaci se ne razlikuju statistički značajno u mjerenim varijablama te se srodnim kineziološkim sadržajima i kod dječaka i kod djevojčica može utjecati na povećanje razine određenih motoričkih sposobnosti. Na osnovi dobivenih podataka varijabli u motoričkom prostoru osobitu pozornost treba u radu s djevojčicama posvetiti razvoju statičke snage ruku i ramenog pojasa i fleksibilnost ramenog pojasa, a kod dječaka vježbama fleksibilnosti trupa i zadnje lože nogu, statičkoj snazi ruku i ramenog pojasa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
034-0342282-2325 - Značaj razine tjelesne aktivnosti u prevenciji kroničnih srčanožilnih bolesti (Mišigoj-Duraković, Marjeta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pejčić, Aleksandra; Trajkovski Višić, Biljana; Lončarić, Ingrid
Objektivni pokazatelji antropološkog statusa djece preduvjet kvalitetnog programiranja // Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet u Rijeci, Pedagoški fakultet u Mariboru, 2009. str. 177-186 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Pejčić, A., Trajkovski Višić, B. & Lončarić, I. (2009) Objektivni pokazatelji antropološkog statusa djece preduvjet kvalitetnog programiranja. U: Vujičić, L. & Duh, M. (ur.)Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta.
@article{article, author = {Pej\v{c}i\'{c}, Aleksandra and Trajkovski Vi\v{s}i\'{c}, Biljana and Lon\v{c}ari\'{c}, Ingrid}, year = {2009}, pages = {177-186}, keywords = {morfolo\v{s}ke karakteristike, motori\v{c}ke sposobnosti, pred\v{s}kolski uzrast, dje\v{c}aci i djevoj\v{c}ice, programiranje}, isbn = {978-953-7070-20-5}, title = {Objektivni pokazatelji antropolo\v{s}kog statusa djece preduvjet kvalitetnog programiranja}, keyword = {morfolo\v{s}ke karakteristike, motori\v{c}ke sposobnosti, pred\v{s}kolski uzrast, dje\v{c}aci i djevoj\v{c}ice, programiranje}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Rijeci, Pedago\v{s}ki fakultet u Mariboru}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pej\v{c}i\'{c}, Aleksandra and Trajkovski Vi\v{s}i\'{c}, Biljana and Lon\v{c}ari\'{c}, Ingrid}, year = {2009}, pages = {177-186}, keywords = {morphological characteristics, motor abilities, pre-school age, boys and girls, programming}, isbn = {978-953-7070-20-5}, title = {Objective indicators of the anthropological status of children: a precondition to well-designed programming}, keyword = {morphological characteristics, motor abilities, pre-school age, boys and girls, programming}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Rijeci, Pedago\v{s}ki fakultet u Mariboru}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font