Pregled bibliografske jedinice broj: 429944
Razvoj nastave glazbe u Hrvatskoj u drugoj polovici XIX. stoljeća – promjene u glazbeno nastavnoj praksi nekad i danas
Razvoj nastave glazbe u Hrvatskoj u drugoj polovici XIX. stoljeća – promjene u glazbeno nastavnoj praksi nekad i danas // Glazbena pedagogija u svijetlu sadašnjih i budućih promjena / mr. sc. Sabina Vidulin - Orbanić (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2009. str. 103-114 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 429944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj nastave glazbe u Hrvatskoj u drugoj polovici XIX. stoljeća – promjene u glazbeno nastavnoj praksi nekad i danas
(Development of music teaching in the second half of the 19th century – changes in music teaching practice)
Autori
Košta, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svijetlu sadašnjih i budućih promjena
/ Mr. sc. Sabina Vidulin - Orbanić - Pula : Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2009, 103-114
ISBN
978-953-7498-25-2
Skup
Obrazovanje učitelja glazbe u svijetlu sadašnjih i budućih promjena u glazbenom obrazovanju
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 25.10.2009. - 26.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Nastava glazbe; osnovno školstvo; pjesmarice na hrvatskom jeziku; promjene u glazbeno-nastavnoj praksi.
(Music teaching; elementary school system; songbooks in Croatian; changes in music teaching practice.)
Sažetak
U radu se daje prikaz razvoja nastave glazbe u osnovnoj školi od početka uvođenja hrvatskog jezika u školstvo polovicom 19. stoljeća do prvog svjetskog rata. U kontekstu društvenih, političkih i kulturnih previranja druge polovice 19. stoljeća analiziraju se tadašnji školski zakoni, njihov značaj i utjecaj na razvoj školstva, a napose na nastavu glazbe. Propisan fond sati, metode u nastavi, ciljevi, zadaci i filozofija predmeta, kompetencije učitelja, vanjski utjecaji i ostali faktori, onda kao i danas utječu na razvoj i stvarno stanje nastave glazbe u osnovnoj školi. Stoga se uz školske zakone, u ovom radu daje i prikaz prvih pjesmarica na hrvatskom jeziku koje su služile kao nastavno gradivo, a iz kojih ćemo doznati kako je nastava glazbe izgledala, koji su bili njeni zadaci i ciljevi te kojim su se metodama služili učitelji u ostvarenju istih. Školstvo je kroz svoju povijest, pa tako i danas podložno permanentnim promjenama. U tekstu se analiziraju i analitički elaboriraju promjene u drugoj polovici 19. stoljeća te njihov utjecaj na razvoj nastave glazbe, kao i promjene i perspektive glazbeno-nastavne prakse u svjetlu sadašnjih i budućih promjena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti