Pregled bibliografske jedinice broj: 428740
Prilagodba luke opće namjene putničkom prometu na primjeru luke Gruž
Prilagodba luke opće namjene putničkom prometu na primjeru luke Gruž, 2009., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 428740 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilagodba luke opće namjene putničkom prometu na primjeru luke Gruž
(Adjustment of general purpose port to the passenger traffic in the case of the port of Gruz)
Autori
Tomašić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2009
Stranica
48
Mentor
Jolić, Natalija
Ključne riječi
luka Dubrovnik; povijest dubrovačke luke; analiza plovidbenog područja
(port of Dubrovnik; Dubrovnik port history; the analysis of navigational areas)
Sažetak
Dubrovačko-neretvanska županija najjužnija je županija u Republici Hrvatskoj i teritorijalno je organizirana u 22 jedinice lokalne uprave i samouprave, odnosno 5 gradova (Dubrovnik, Korčula, Ploče, Metković i Opuzen) i 17 općina (Blato, Dubrovačko primorje, Janjina, Konavle, Kula Norinska, Lastovo, Lumbarda, Mljet, Orebić, Pojezerje, Slivno, Smokvica, Ston, Trpanj, Vela Luka, Zažablje i Župa dubrovačka). Županijsko središte se nalazi u Gradu Dubrovniku. Razvojem trgovine i dolaskom željezničke pruge u Dubrovnik početkom dvadesetog stoljeća, ukazala se potreba za gradnjom nove pomorske luke u Dubrovniku, jer stara gradska luka ni svojim položajem, ali ni mogućnostima nije ni približno udovoljavala zahtjevima za gradnju teretne luke. Luka je u početku bila teretno-putnička, pa je shodno tome uređen jedan putnički gat, a ostatak luke je izgrađen kao pristanište za teretne brodove s dizalicama za istovar i utovar brodskog tereta, kao i terminalom za istovar i utovar željezničkih vagona, kojima se obavljao transport raznih dobara diljem bivše Jugoslavije. Luka je bila specijalizirana za prihvat i daljnji transport drvne građe, a daljnjim razvojem luke izgrađena je velika hladnjača za prihvat i skladištenje lako kvarljivih prehrambenih proizvoda. Za prihvat putnika izgrađen je i veliki terminal s restoranom i ostalim potrebnim sadržajima. Tijekom Domovinskog rata, nakon višednevnog granatiranja, hladnjača je uništena u potpunosti, a terminal za prihvat putnika pretrpio je ogromna oštećenja. Luka je u to vrijeme bila jedina veza Dubrovnika sa svijetom, jer je Dubrovnik bio u potpunoj blokadi. Projektom izgradnje operativne obale Batahovina do kraja 2011. godine trebala bi biti završena nova operativna obala na području Batahovine u duljini od 600 metara, a cilj projekta je osposobiti i angažirati taj dio luke za potrebe trajektnog međunarodnog i domaćeg linijskog prometa, dok bi se unutarnji dio luke, u dijelu vezova 10 -16 prenamijenio isključivo za potrebe prihvata brodova na kružnim putovanjima. Projekt podrazumijeva i proširenje lučkog područja i na područje iznad prometnice Jadranske magistrale u smjeru stare željezničke trase.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352586-2588 - Integracija sustava intermodalnog vodnog prometa u europskoj transportnoj mreži (Jolić, Natalija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Natalija Kavran
(mentor)