Pregled bibliografske jedinice broj: 428279
Korelacije različitih predmeta kroz projektnu nastavu biologije
Korelacije različitih predmeta kroz projektnu nastavu biologije // Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja, Kopjar, Nevenka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2003. str. 426-427 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 428279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korelacije različitih predmeta kroz projektnu nastavu biologije
(The correlations among different subjects through biology project teaching)
Autori
Dragić Runjak, Tea ; Lukša, Žaklin ; Sinković, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa
/ Besendorfer, Višnja, Kopjar, Nevenka - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2003, 426-427
ISBN
953-6241-05-6
Skup
8. Hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2003. - 02.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
korelacija sadržaja; terenska nastava; timski rad; kvaliteta znanja
(correlation content; field instruction; teamwork; quality knowledge)
Sažetak
U Gimnaziji u Čakovcu već niz godina izvodi se fakultativna nastava u obliku tzv. “ nastave bez zvona” . Takva nastava omogućuje korelacije sadržaja kemije, biologije, geografije i drugih nastavnih područja. Naglasak je pri tome na praktičnoj primjeni teoretski usvojenih znanja različitih područja izradom samostalnih istraživačkih radova ili kroz nastavnu u prirodi. Učenici tako primjenjuju usvojena teoretska znanja te trajnije i kvalitetnije usvajaju nova znanja i shvaćaju svrhu učenja. Kod pripreme i provođenja nastavnih ekskurzija potrebna je suradnja nastavnika kod kojih dolazi do korelacije sadržaja ( kemije, biologije, geografije ). Kao primjer možemo navesti nastavnu ekskurziju u kamenolom Marčan ( kod Vinice ) gdje povezujemo sadržaje biologije, kemije i geografije jer učenici sami traže fosile, ispituju vrstu i karakteristike tla, izrađuju fitocenološku snimku, a obzirom na blizinu lokacije dio ispitivanja radi usporedbe provode u arboretumu Opeka. Učenici rade timski i samostalno organiziraju rad unutar grupe ovisno o njihovom predznanju i mogućnostima. Na taj način učenici različitih dobi i predznanja jedni drugima prenose svoja iskustva i spoznaje. U radovnoj nastavi teško je ostvariv ovakav rad no zbog kvalitete usvojenog znanja, trebao bi ipak biti više prisutan i u osnovnim i u srednjim školama bilo u fakultativnoj ili izbornoj nastavi. Predlažemo da svojim iskustvom u terenskim oblicima rada nastavnici biologije, kemije i geografije pomognu učiteljima razredne nastave u pripremi “ nastave u prirodi” za niže razrede osnovne škole. Na taj način pomogli bismo uvođenju drukčijeg pristupa usvajanju znanja koji kod učenika potiče i razvija sposobnosti uočavanja i zaključivanja o uzročno-posljedičnih vezama u prirodi te shvaćanja povezanosti svih prirodnih znanosti što bi svakako pridonijelo povećanju kvalitete kasnijeg obrazovanja učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija