Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 428279

Korelacije različitih predmeta kroz projektnu nastavu biologije


Dragić Runjak, Tea; Lukša, Žaklin; Sinković, Nevenka
Korelacije različitih predmeta kroz projektnu nastavu biologije // Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja, Kopjar, Nevenka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2003. str. 426-427 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 428279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Korelacije različitih predmeta kroz projektnu nastavu biologije
(The correlations among different subjects through biology project teaching)

Autori
Dragić Runjak, Tea ; Lukša, Žaklin ; Sinković, Nevenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja, Kopjar, Nevenka - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2003, 426-427

ISBN
953-6241-05-6

Skup
8. Hrvatski biološki kongres

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2003. - 02.10.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
korelacija sadržaja; terenska nastava; timski rad; kvaliteta znanja
(correlation content; field instruction; teamwork; quality knowledge)

Sažetak
U Gimnaziji u Čakovcu već niz godina izvodi se fakultativna nastava u obliku tzv. “ nastave bez zvona” . Takva nastava omogućuje korelacije sadržaja kemije, biologije, geografije i drugih nastavnih područja. Naglasak je pri tome na praktičnoj primjeni teoretski usvojenih znanja različitih područja izradom samostalnih istraživačkih radova ili kroz nastavnu u prirodi. Učenici tako primjenjuju usvojena teoretska znanja te trajnije i kvalitetnije usvajaju nova znanja i shvaćaju svrhu učenja. Kod pripreme i provođenja nastavnih ekskurzija potrebna je suradnja nastavnika kod kojih dolazi do korelacije sadržaja ( kemije, biologije, geografije ). Kao primjer možemo navesti nastavnu ekskurziju u kamenolom Marčan ( kod Vinice ) gdje povezujemo sadržaje biologije, kemije i geografije jer učenici sami traže fosile, ispituju vrstu i karakteristike tla, izrađuju fitocenološku snimku, a obzirom na blizinu lokacije dio ispitivanja radi usporedbe provode u arboretumu Opeka. Učenici rade timski i samostalno organiziraju rad unutar grupe ovisno o njihovom predznanju i mogućnostima. Na taj način učenici različitih dobi i predznanja jedni drugima prenose svoja iskustva i spoznaje. U radovnoj nastavi teško je ostvariv ovakav rad no zbog kvalitete usvojenog znanja, trebao bi ipak biti više prisutan i u osnovnim i u srednjim školama bilo u fakultativnoj ili izbornoj nastavi. Predlažemo da svojim iskustvom u terenskim oblicima rada nastavnici biologije, kemije i geografije pomognu učiteljima razredne nastave u pripremi “ nastave u prirodi” za niže razrede osnovne škole. Na taj način pomogli bismo uvođenju drukčijeg pristupa usvajanju znanja koji kod učenika potiče i razvija sposobnosti uočavanja i zaključivanja o uzročno-posljedičnih vezama u prirodi te shvaćanja povezanosti svih prirodnih znanosti što bi svakako pridonijelo povećanju kvalitete kasnijeg obrazovanja učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Žaklin Lukša (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dragić Runjak, Tea; Lukša, Žaklin; Sinković, Nevenka
Korelacije različitih predmeta kroz projektnu nastavu biologije // Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja, Kopjar, Nevenka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2003. str. 426-427 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Dragić Runjak, T., Lukša, Ž. & Sinković, N. (2003) Korelacije različitih predmeta kroz projektnu nastavu biologije. U: Besendorfer, Višnja, Kopjar, Nevenka (ur.)Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa.
@article{article, author = {Dragi\'{c} Runjak, Tea and Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Sinkovi\'{c}, Nevenka}, year = {2003}, pages = {426-427}, keywords = {korelacija sadr\v{z}aja, terenska nastava, timski rad, kvaliteta znanja}, isbn = {953-6241-05-6}, title = {Korelacije razli\v{c}itih predmeta kroz projektnu nastavu biologije}, keyword = {korelacija sadr\v{z}aja, terenska nastava, timski rad, kvaliteta znanja}, publisher = {Hrvatsko biolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dragi\'{c} Runjak, Tea and Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Sinkovi\'{c}, Nevenka}, year = {2003}, pages = {426-427}, keywords = {correlation content, field instruction, teamwork, quality knowledge}, isbn = {953-6241-05-6}, title = {The correlations among different subjects through biology project teaching}, keyword = {correlation content, field instruction, teamwork, quality knowledge}, publisher = {Hrvatsko biolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font