Pregled bibliografske jedinice broj: 428276
Grupni rad u nastavi biologije
Grupni rad u nastavi biologije // Zbornik sažetaka 9. hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja, Klobučar, Goran I.V. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2006. str. 425-426 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 428276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grupni rad u nastavi biologije
(Group Work In Biology Teaching)
Autori
Lukša, Žaklin ; Dragić-Runjak, Tea ; Sinković, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka 9. hrvatskog biološkog kongresa
/ Besendorfer, Višnja, Klobučar, Goran I.V. - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2006, 425-426
ISBN
953-6241-06-4
Skup
9. Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 23.09.2006. - 29.09.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
modeli učenja; suradničko učenje; grupni rad; timski rad; kooperativno učenje
(teaching models; group work; team work; cooperative learning)
Sažetak
Kompetencije koje danas učenicima trebaju za uspješan ulazak u svijet rada i cjeloživotnog učenja puno su više od samog usvajanja velikog broja činjenica. Pitanje na koje smo željeli odgovoriti je stječu li učenici grupnim radom u nastavi biologije bolje kompetencije i jesu li zadovoljniji nego frontalnim oblikom rada? Pri tome smo željeli utvrditi može li učenje koje je organizirano kao timski rad rezultirati višom razinom kompetencija i zadovoljstva učenika u odnosu na zadovoljstvo i kompetencije stečene frontalnim oblikom rada, te koliko se grupni rad koristi u nastavi biologije, kakav je stav učitelja prema njemu i koliko se oni koji bi ga trebali primjenjivati sami smatraju kompetentnim i osposobljenim za njegovo provođenje. Istraživanje je empirijsko i metodološki se zasniva na provedbi pedagoškog eksperimenta te prikupljanju podataka iz neposrednog odgojno obrazovnog rada. Istraživanje je provedeno na uzorku od 227 učenika drugih razreda koji su podijeljeni u kontrolnu skupinu (135 učenika) i eksperimentalnu skupinu (92 učenika). Zavisne varijable koje smo pratili su kompetencije učenika (uspjeh, razumijevanje, osposobljenost ) i zadovoljstvo učenika, a nezavisne dob, spol, prethodni uspjeh učenika (u predmetu), predznanje i kvocijent inteligencije. Koristili smo niz instrumenata ; Ravenove progresivne matrice, (za usklađivanje uzorka - proveo psiholog), anketa za profesore biologije, anketa za učenike, test za inicijalno ispitivanje predznanja, testovi za ispitivanje usvojenosti znanja. Rezultati pokazuju da ne postoji značajna razlika u postignućima učenika bez obzira na korišteni oblik rada u nastavi, ali postoji statistički značajna razlika u zadovoljstvu učenika načinom rada u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Žaklin Lukša
(autor)