Pregled bibliografske jedinice broj: 428264
Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi
Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi // Zbornik sažetaka 1o. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2009. str. 321-322 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 428264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Terenska nastava prirode i biologije u osnovnoj školi
(Field Study Of Nature And Biology In Primary School)
Autori
Lukša, Žaklin ; Žamarija, Maja ; Dragić Runjak, Tea ; Sinković, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka 1o. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES
/ Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2009, 321-322
ISBN
978-953-6241-07-1
Skup
10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 14.09.2009. - 20.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
terenska nastava; škola u prirodi; izvanučionička nastava
(field education; school in the nature; out of classroom education)
Sažetak
Terenska nastava kao oblik izvanučioničke nastave pedagoški je učinkovita i interesantna u suvremenoj školi. U razrednoj nastavo provodi se tzv. nastava u prirodi. Cilj istraživanja je utvrditi koliko učinkovito se provodi terenska nastava u nižim razredima. Istraživanjm smo ispitali stavove učenika i nastavnika o terenskoj nastavi, koliko su učenici i nastavnici zadovoljni njome, te kakav je njen ststus u nastavi. U istraživanju smo koristili metode ankete učenika te ankete i intervjua nastavnika. Podaci su prikupljani tijekom školske godine 2006./07. , na uzorku od 170 učenika 5. razreda, te na 40 učitelja razredne nastave. Rezultati pokazuju veću zastupljenost terenske nastave nakon uvođenja HNOS-a i zadovoljstvo učenika i nastavnika ovim načinom rada. Problemi nastavnika uglavnom su organizacijske i financijske prirode. Nastavnici smatraju kako su dobro educirani za ovakav tip nastave dok s druge strane odgovori učenika pokazuju kako oni često smatraju da je terenska nastava zabava u kojoj oni nemaju točno definirane zadatke i ne razumiju što je stvarnomoraju napraviti. To ukazuje da unatoč zadovoljstvu učenika i nastavnika ipak postoje problemi u provođenju i ostvarivanju osnovnih ciljeva ovog tipa nastave. Jedan od načina da ovi rezultati budu bolji je i veće uključivanje nastavnika biologije i stručnih suradnika ili institucija u organizaciju i provođenje terenske nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija