Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 427952

UPRAVLJANJE MOMENTOM OPTEREĆENJA POGONSKOG STROJA U MODELU ELEKTRIČNOG VOZILA


Bunić, Marko
UPRAVLJANJE MOMENTOM OPTEREĆENJA POGONSKOG STROJA U MODELU ELEKTRIČNOG VOZILA, 2009., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 427952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
UPRAVLJANJE MOMENTOM OPTEREĆENJA POGONSKOG STROJA U MODELU ELEKTRIČNOG VOZILA
(Load torque control in electric vehicle model)

Autori
Bunić, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
21.09

Godina
2009

Stranica
83

Mentor
Vražić, Mario

Ključne riječi
opterećenje; vozilo; model
(load; vehicle; model)

Sažetak
U današnje vrijeme utjecaj izgaranja fosilnih goriva kod klasičnih motora sa unutarnjim izgaranjem postao je nezanemarivo velik. Znatan dio automobilske industrije ulaže velike svote za razvoj električnog vozila kako bi jednog dana mogli u potpunosti zamijeniti vozila sa klasičnim motorom. Takvo vozilo zahtijevat će da primarni (električni) pogon bude po svim karakteristikama učinkovitiji od klasičnog pogona i da može podnositi znatno veća opterećenja, kako u statičkim, tako i u dinamičkim uvjetima rada. Na inicijativu doc.dr.sc. Maria Vražića izgrađen je model pogona električnog vozila. Taj elektromotorni pogon trebao bi služiti za upoznavanje i simuliranje dinamičkih uvjeta rada elektromobila. Elektromotorni pogon je zamišljen kao simulacija opterećenja asinkronog motora. Spajanjem asinkronog motora na osovini sa sinkronim motorom sa permanentnim magnetima (SMPM) moguće je teretiti asinkroni motor zadavanjem reference momenta SMPM-u. Odabir SMPM-a kao opteretnog motora, temeljen je na činjenici da takav motor može na osovini davati moment neovisno o brzini vrtnje. Tako je moguće simulirati velik broj realnih slučajeva te pratiti promjene na asinkronom motoru. Asinkroni motor je na trofaznu mrežu spojen preko frekvencijskog pretvarača MICROMASTER 420, a SMPM preko frekvencijskog pretvarača SINAMICS S120. Oba frekvencijska pretvarača su Profibus mrežom povezani sa programibilnim logičkim kontrolerom (PLC-om) Siemens SIMATIC S7 300. Na taj način moguće je upravljati sa oba frekvencijska pretvarača sa istog izvora. To je ključno kod upravljanja momentom, tj. zadavanja referenci momenta SMPM-u za vrijeme kad asinkroni motor pogoni čitav sustav. Da bi sustav radio kako je zamišljen, potrebno je konfigurirati frekvencijske pretvarače za rad u Profibus mreži. U ovom radu obrađeno je puštanje u rad frekvencijskog pretvarača MICROMASTER 420 zadavanjem reference te povezivanje programibilnog logičkog kontrolera (PLC-a) i frekvencijskih pretvarača (MICROMASTER 420 i SINAMICS S120) pomoću Profibus mreže. U dodatku A nalazi se popis korištene opreme te pripadne kataloške oznake.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mario Vražić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bunić, Marko
UPRAVLJANJE MOMENTOM OPTEREĆENJA POGONSKOG STROJA U MODELU ELEKTRIČNOG VOZILA, 2009., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Bunić, M. (2009) 'UPRAVLJANJE MOMENTOM OPTEREĆENJA POGONSKOG STROJA U MODELU ELEKTRIČNOG VOZILA', diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Buni\'{c}, Marko}, year = {2009}, pages = {83}, keywords = {optere\'{c}enje, vozilo, model}, title = {UPRAVLJANJE MOMENTOM OPTERE\'{C}ENJA POGONSKOG STROJA U MODELU ELEKTRI\v{C}NOG VOZILA}, keyword = {optere\'{c}enje, vozilo, model}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Buni\'{c}, Marko}, year = {2009}, pages = {83}, keywords = {load, vehicle, model}, title = {Load torque control in electric vehicle model}, keyword = {load, vehicle, model}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font