Pregled bibliografske jedinice broj: 427419
Obrazovanje učitelja : prema novim kompetencijama
Obrazovanje učitelja : prema novim kompetencijama // A tanítóképzés jövőképe : eljárás = Budućnost obrazovanja učitelja : zbornik radova / Czékus, Géza (ur.).
Subotica: Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, 2009. str. 473-479 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 427419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje učitelja : prema novim kompetencijama
(Teacher education : towards new competencies)
Autori
Hrvatić, Neven ; Posavec, Koraljka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
A tanítóképzés jövőképe : eljárás = Budućnost obrazovanja učitelja : zbornik radova
/ Czékus, Géza - Subotica : Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, 2009, 473-479
ISBN
978-86-323-0756-8
Skup
A tanítóképzés jövőképe - Budućnost obrazovanja učitelja
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 18.09.2008. - 20.09.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje; učitelj; škola; kompetencije; vrijednosti
(education; teacher; school; competencies; values)
Sažetak
Zajedno s odgojnim idealom, još od antičkog doba mijenja se slika idealnog učitelja i njegovog obrazovanja. Od 17. stoljeća, prosvjetiljstvom potaknuta rastuća institucionalizacija i razvoj obrazovanja učitelja sve su brži: od višemjesečnih učiteljskih seminara u dvo- i trogodišnje preparandije, zatim učiteljske škole (4 i 5 godina), do učiteljskih akademija kao više i visokoškolske razine, u kojima rastu broj i zastupljenost pedagoških predmeta, udžbenika, metodičkih priručnika... Potreba za promjenama tradicionalne škole proizlazi i iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odosima, demokratskoj participaciji i suradničkom učenju. Učiteljski poziv, nadahnut vrijednostima koje potiču cjelovit razvoj ljudske osobe, duhovni, moralni, društveni, gospodarski i kulturni napredak zajednice te promicanje poštivanja ljudskih (i manjinskih) prava i temeljnih sloboda, ima snažan utjecaj na društvo i presudnu ulogu u odgoju i obrazovanju budućih generacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb