Pregled bibliografske jedinice broj: 427082
Povezanost samopoštovanja i školskog uspjeha s ispitnom anksioznošću
Povezanost samopoštovanja i školskog uspjeha s ispitnom anksioznošću, 2009., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 427082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost samopoštovanja i školskog uspjeha s ispitnom anksioznošću
(The relationship between self-esteem, school success and test anxiety)
Autori
Sušanj, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
03.07
Godina
2009
Stranica
33
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
ispitna anksioznost; samopoštovanje; školski uspjeh
(test anxiety; self-esteem; school success)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti jesu li i u kojoj mjeri samopoštovanje i uspjeh u školi povezani s ispitnom anksioznošću. U istraživanju je sudjelovalo 206 učenika Osnovne škole Ivana Gorana Kovačića (103 učenika sedmih i osmih razreda) i XVIII. Gimnazije (103 učenika prvih i drugih razreda) u Zagrebu. Primijenjena su dva instrumenta: samopoštovanje učenika procijenjeno je Rosenbergovom skalom samopoštovanja (Lacković – Grgin, 1994.), a ispitna anksioznost subskalom ispitne anksioznosti Skale za djecu - SKAD (Vulić – Prtorić, 2000.). Školski uspjeh izračunat je kao prosjek ocjena iz predmeta na školskom polugodištu iz školskih imenika. Dobiveni rezultati su pokazali da nema razlike između učenika i učenica u stupnju povezanosti samopoštovanja i školskog uspjeha sa ispitnom anksioznošću. Na cijelom uzorku postoji statistički značajna povezanost stupnja samopoštovanja i školskog uspjeha s ispitnom anksioznošću s time da je ona negativnog predznaka. Učenici koji postižu slabiji školski uspjeh imaju niže samopoštovanje i veću razinu ispitne anksioznosit.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)