Pregled bibliografske jedinice broj: 426681
Perspektive razvoja profesionalnih kompetencija učitelja – razvoj "teorijskog" praktičara
Perspektive razvoja profesionalnih kompetencija učitelja – razvoj "teorijskog" praktičara // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Zadar, Hrvatska, 2008. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 426681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Perspektive razvoja profesionalnih kompetencija učitelja – razvoj "teorijskog" praktičara
(Perspectives of the development of the teacher’ s professional competences – development of the “ theoretical” practitioner)
Autori
Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Profesionalne kompetencije; kultura kontinuiranog istraživanja; refleksivni praktičar
(Professional competences; culture of continuous research; reflective practitioner)
Sažetak
Složena i zahtjevna odgojno – obrazovna funkcije škole za 21. stoljeće nalaže potrebu promjena u obrazovanju učitelja (inicijalnog tj. akademskog kao i profesionalnog usavršavanja) te razvoj novih oblika njegovih profesionalnih kompetencija. Te bi se kompetencije trebale očitovati kao umijeće stvaranja cjeline uvjeta za kvalitetno življenje, odgoj i učenje učenika u školi i voditi ostvarenju odgojno – obrazovne prakse temeljene na vrijednostima slobode i uvažavanja svakog pojedinog učenika. U radu se problematiziraju ograničenja aktualnog modela obrazovanja učitelja i razmatraju nove mogućnosti njegova obrazovanja i usavršavanja koje bi ga osposobljavalo za razumijevanje dinamičnosti i kompleksnosti odgojno – obrazovne prakse te kreiranje kulture kontinuiranog istraživanja i učenja u školi. Uspostavljanje kulture kontinuiranog istraživanja preduvjet je razvoja učitelja u "teorijskog", "refleksivnog" ili "profesionalnog praktičara". Da bi to bilo praktično izvedivo, sve razine odgojno – obrazovnog sustava potrebno je povezivati i na njima uspostaviti dijalog i profesionalno partnerstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)