Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 426680

Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece


Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana
Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece // Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu
Čakovec, Hrvatska, 2007. str. 119-128 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 426680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece
(Literal contents as a component of the encouraging language environment of preschool children)

Autori
Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu / - , 2007, 119-128

Skup
Dječja književnost u odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 25.04.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
književni sadržaji; tradicionalan i suvremeni metodički pristup; učenje djece
(literal contents; traditional and contemporary methodical approach; child's learning)

Sažetak
Jezične vještine djetetu omogučuju izražavanje vlastitih osjećaja i misli, zastupanje vlastitih ideja i interesa, druženje s drugom djecom i odraslima i učenje, predstavljajući most prema gotovo svakom aspektu djetetova života. Većina predškolske djece nauče razumjeti i koristiti govorni jezik bez izravne instrukcije, za što je potrebno bogato jezično okruženje. Takvo okruženje djeci omogućuje raznovrsno korištenje jezika u kontekstu koji je za njih svrhovit, stupanje u raznovrsne socijalne interakcije s drugom djecom, te kvalitetnu komunikaciju s odraslima koji ih tretiraju kao ravnopravne partnere. Poticajno jezično okruženje predstavlja sastavnicu kvalitetnog prostorno- materijalnog i kvalitetnog socijalnog okruženja vrtića, što znači da je djeci potrebno omogućiti korištenje različitih materijala za razvoj jezika, ali i stjecanje raznovrsnih jezičnih iskustava kroz interakcije sa starijim i mlađim vršnjacima i podržavajućim odgajateljem. U radu je prikazano akcijsko istraživanje provodeno u tri vrtića, kojim se radilo na stvaranju kvalitetnijih uvjeta za odgoj, učenje i jezični razvoj djece, kao aspekt njihova cjelovitog razvoja. U tom se istraživanju najveća pozornost posvećivala razvoju istraživačkih i refleksivnih umijeća odgajatelja, kao ključne alatke boljeg razumijevanja i kvalitetnog mijenjanja njihove odgojne prakse.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana
Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece // Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu
Čakovec, Hrvatska, 2007. str. 119-128 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Slunjski, E. & Šagud, M. (2007) Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece. U: Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu.
@article{article, author = {Slunjski, Edita and \v{S}agud, Mirjana}, year = {2007}, pages = {119-128}, keywords = {knji\v{z}evni sadr\v{z}aji, tradicionalan i suvremeni metodi\v{c}ki pristup, u\v{c}enje djece}, title = {Knji\v{z}evni sadr\v{z}aji kao sastavnica poticajnog jezi\v{c}nog okru\v{z}enja pred\v{s}kolske djece}, keyword = {knji\v{z}evni sadr\v{z}aji, tradicionalan i suvremeni metodi\v{c}ki pristup, u\v{c}enje djece}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }
@article{article, author = {Slunjski, Edita and \v{S}agud, Mirjana}, year = {2007}, pages = {119-128}, keywords = {literal contents, traditional and contemporary methodical approach, child's learning}, title = {Literal contents as a component of the encouraging language environment of preschool children}, keyword = {literal contents, traditional and contemporary methodical approach, child's learning}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font