Pregled bibliografske jedinice broj: 426680
Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece
Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece // Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu
Čakovec, Hrvatska, 2007. str. 119-128 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 426680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece
(Literal contents as a component of the encouraging language environment of preschool children)
Autori
Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu
/ - , 2007, 119-128
Skup
Dječja književnost u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 25.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
književni sadržaji; tradicionalan i suvremeni metodički pristup; učenje djece
(literal contents; traditional and contemporary methodical approach; child's learning)
Sažetak
Jezične vještine djetetu omogučuju izražavanje vlastitih osjećaja i misli, zastupanje vlastitih ideja i interesa, druženje s drugom djecom i odraslima i učenje, predstavljajući most prema gotovo svakom aspektu djetetova života. Većina predškolske djece nauče razumjeti i koristiti govorni jezik bez izravne instrukcije, za što je potrebno bogato jezično okruženje. Takvo okruženje djeci omogućuje raznovrsno korištenje jezika u kontekstu koji je za njih svrhovit, stupanje u raznovrsne socijalne interakcije s drugom djecom, te kvalitetnu komunikaciju s odraslima koji ih tretiraju kao ravnopravne partnere. Poticajno jezično okruženje predstavlja sastavnicu kvalitetnog prostorno- materijalnog i kvalitetnog socijalnog okruženja vrtića, što znači da je djeci potrebno omogućiti korištenje različitih materijala za razvoj jezika, ali i stjecanje raznovrsnih jezičnih iskustava kroz interakcije sa starijim i mlađim vršnjacima i podržavajućim odgajateljem. U radu je prikazano akcijsko istraživanje provodeno u tri vrtića, kojim se radilo na stvaranju kvalitetnijih uvjeta za odgoj, učenje i jezični razvoj djece, kao aspekt njihova cjelovitog razvoja. U tom se istraživanju najveća pozornost posvećivala razvoju istraživačkih i refleksivnih umijeća odgajatelja, kao ključne alatke boljeg razumijevanja i kvalitetnog mijenjanja njihove odgojne prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)