Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 426449

Udžbenici hrvatskoga jezika za osnovnu školu – izvor i poticaj poučavanja komunikacijske kompetencije?


Aladrović, Katarina
Udžbenici hrvatskoga jezika za osnovnu školu – izvor i poticaj poučavanja komunikacijske kompetencije? // Lingvistika javne komunikacije: Komunikacija u nastavi i komunikacijska gramatika / Pavičić Takač, Višnja ; Bagarić, Vesna ; Brdar, Mario ; Omazić, Marija (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2008. str. 1-1 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 426449 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Udžbenici hrvatskoga jezika za osnovnu školu – izvor i poticaj poučavanja komunikacijske kompetencije?
(Textbooks for Teaching Croatian in Primary School - a Source for Teaching Communicative Competence?)

Autori
Aladrović, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Lingvistika javne komunikacije: Komunikacija u nastavi i komunikacijska gramatika / Pavičić Takač, Višnja ; Bagarić, Vesna ; Brdar, Mario ; Omazić, Marija - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2008, 1-1

ISBN
978-953-6456-86

Skup
Lingvistika javne komunikacije

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.05.2008. - 24.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
komunikacijska kompetencija; udžbenik za hrvatski jezik; čitanka; lingvistika javne komunikacije; kontekstualna lingvistika; javni jezik
(competence; textbooks for teaching the Croatian language; reader; linguistics of public communication; contextual linguistics; public language)

Sažetak
Komunikacijska kompetencija jest sposobnost pojedinca da između više različitih podsistema odabere onaj najpogodniji (Hymess, 1984), odnosno, to je praktična uporaba jezika u svakodnevnim komunikacijskim situacijama (Pavličević-Franić, 2005). Udžbenik je osnovno sredstvo i izvor znanja za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ciljeva utvrđenih NPiP-om (Zakon o udžebnicima, 2006). Institucionalno učenje jezika okrenuto je jeziku koji je osposobljen za upotrebu u sferi javnog komuniciranja (Škiljan, 2000). Cilj istraživanja jest ispitati uporabu javnoga jezika u udžbenicima i čitankama hrvatskoga jezika kao izvora i poticaja za poučavanje komunikacijske kompetencije u osnovnoj školi. Analizom sadržaja triju udžbenika i čitanki (svi razredi OŠ, usklađeni prema HNOS-u) ispitat će se dimenzije lingvistike javne komunikacije, odnosno kontekstualne lingvistike. Rezultati će se metodološki obraditi u SPSS programu za statistiku (analiza varijance, t-test).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Aladrović, Katarina
Udžbenici hrvatskoga jezika za osnovnu školu – izvor i poticaj poučavanja komunikacijske kompetencije? // Lingvistika javne komunikacije: Komunikacija u nastavi i komunikacijska gramatika / Pavičić Takač, Višnja ; Bagarić, Vesna ; Brdar, Mario ; Omazić, Marija (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2008. str. 1-1 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Aladrović, K. (2008) Udžbenici hrvatskoga jezika za osnovnu školu – izvor i poticaj poučavanja komunikacijske kompetencije?. U: Pavičić Takač, V., Bagarić, V., Brdar, M. & Omazić, M. (ur.)Lingvistika javne komunikacije: Komunikacija u nastavi i komunikacijska gramatika.
@article{article, author = {Aladrovi\'{c}, Katarina}, year = {2008}, pages = {1-1}, keywords = {komunikacijska kompetencija, ud\v{z}benik za hrvatski jezik, \v{c}itanka, lingvistika javne komunikacije, kontekstualna lingvistika, javni jezik}, isbn = {978-953-6456-86}, title = {Ud\v{z}benici hrvatskoga jezika za osnovnu \v{s}kolu and \#8211; izvor i poticaj pou\v{c}avanja komunikacijske kompetencije?}, keyword = {komunikacijska kompetencija, ud\v{z}benik za hrvatski jezik, \v{c}itanka, lingvistika javne komunikacije, kontekstualna lingvistika, javni jezik}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Aladrovi\'{c}, Katarina}, year = {2008}, pages = {1-1}, keywords = {competence, textbooks for teaching the Croatian language, reader, linguistics of public communication, contextual linguistics, public language}, isbn = {978-953-6456-86}, title = {Textbooks for Teaching Croatian in Primary School - a Source for Teaching Communicative Competence?}, keyword = {competence, textbooks for teaching the Croatian language, reader, linguistics of public communication, contextual linguistics, public language}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font