Pregled bibliografske jedinice broj: 426112
Prihvaćenost dječaka i djevojčica u skupini vršnjaka predškolske dobi
Prihvaćenost dječaka i djevojčica u skupini vršnjaka predškolske dobi // Napredak (Zagreb), 150 (2009), 2; 140-153 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 426112 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prihvaćenost dječaka i djevojčica u skupini vršnjaka predškolske dobi
(Acceptance of boys and girls in a group of pre-school peers)
Autori
Cakić, Lara ; Živčić-Bećirević, Ivanka
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 150
(2009), 2;
140-153
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Prihvaćenost u skupini vršnjaka; problemi u ponašanju; socijalna komeptencija; djeca predškolske dobi
(Acceptance by a group of peers; behavioural problems; social competence; preschool children)
Sažetak
Cilja rada bio je utvrditi razlikuju li se dječaci i djevojčice u prihvaćenosti, socijalnoj kompetenciji, problemima u ponašanju i davanju adaptivnih odgovora na potencijalno konfliktne situacije te ispitati mogućnost predikcije prihvaćenosti dječaka i djevojčica u skupini vršnjaka na temelju tih mjera. U ispitivanju je sudjelovalo 240 djece u dobi od 5 do 7 godina. Primijenjene su: Skala za utvrđivanje sociometrijskog statusa na temelju procjena vršnjaka, Skala socijalne kompetencije, Skala za procjenu ponašanja djece predškolske dobi za odgajatelje i Tehnika za ispitivanje kognicija u potencijalno konfliktnim situacijama. Dječaci i djevojčice se ne razlikuju kada je riječ o prihvaćenosti od vršnjaka, ali su djevojčice procijenjene kao socijalno kompetentnije i s manje eksternaliziranih problema u ponašanju. Kada je riječ o prihvaćenosti dječaka od vršnjaka, značajnim su se prediktorima pokazali socijalna kompetencija i problemi u ponašanju, a kada je riječ o djevojčicama, značajan je prediktor socijalna kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski