Pregled bibliografske jedinice broj: 424562
Poučavanje i spoznavanje u Parmenidovu spjevu O prirodi
Poučavanje i spoznavanje u Parmenidovu spjevu O prirodi // Metodički ogledi, 5 (1994), 2; 9-19 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 424562 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje i spoznavanje u Parmenidovu spjevu O prirodi
(Teaching and knowledge in Parmenides's poem On Nature)
Autori
Hudoletnjak Grgić, Maja
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 5
(1994), 2;
9-19
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Parmenid; zbiljnost; poučavanje; spoznavanje
(Parmenides; reality; teaching; knowledge)
Sažetak
Sa središnjom ulogom boginje koja u Parmenidovu spjevu izlaže njegovo učenje, ali ne kao posjednica božanskoga znanja nego kao učiteljica onoga što se o zbiljnosti može znati, u spjev su uvedeni mnogi pedagoški motivi. Autorica u ovome tekstu nastoji odrediti one filozofske pretpostavke na temelju kojih su ti motivi artikulirani. Pokazuje kako je prostor za poučavanje Parmenid otvorio napredovavši u svojemu izlaganju o zbiljnosti od intuitivnog spoznavanja koje postulira isključivanje svakoga nebića do posrednoga izvođenja u kojemu se na putu istraživanja postupkom takva isključivanja dokazuje narav zbiljnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija