Pregled bibliografske jedinice broj: 424081
Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji
Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji, 2009., diplomski rad, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 424081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji
(Possibility of introducing tram traffic in Opatija)
Autori
Haladin, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.10
Godina
2009
Stranica
24 + nacrti
Mentor
Lakušić, Stjepan
Ključne riječi
tramvaj; urbana zona; promet
(tram vehicle; urban area; traffic)
Sažetak
Rad razmatra mogućnost rehabilitacije tramvaj kao modernog urbanog sredstva javnog prijevoza grada Opatija. Naime, 1908. godine u promet je puštena tramvajska pruga koja je povezivala željezničku postaju u Matuljima, Opatiju, Iku, Ičiće i Lovran. Sa sve većom popularnosti automobilskog prometa, tramvaj postaje neisplativ i nepopularan te ga postupno zamjenjuje autobus. Tramvajska linija ukinuta je 1933. godine. Posljednjih godina u Europi se javlja težnja ponovnom uvođenju tramvaja u gradove u svrhu poboljšanja javnog prijevoza, smanjenja broja osobnih automobila, emisije štetnih plinova i povećanja brzine putovanja. U radu je analizirana trenutna prometna situacija šireg područja grada Opatije i utjecaj uvođenja tramvajskog prometa. Za trenutno zagušenu prometnu mrežu kao moguće rješenje javlja se „Park and ride“ sustav koji podrazumijeva gradnju velikih parkirališta i garaža na ulazu u grad te korištenje tramvaja za dolazak od krajnjeg odredišta. Naglasak je stavljen na prometnu situaciju za vrijeme turističke sezone kad je mreža najopterećenija. Ustanovljeno je da zbog trenutne izgrađenosti područja kojim se protezala stara pruga, nije moguće novu trasu postaviti potpuno u skladu sa starom te su ponuđena rješenja tog problema. Odabrana širina kolosijeka je 1000mm kako bi se jednostavnije uklopio u gusto izgrađeno središte grada. Određena su tramvajska stajališta, mjesta mimoilaženja, početna i završna postaja te remiza za smještaj i servisiranje tramvajskih vozila. Određen je tip tramvajskog vozila i zahtjevi koji se pred njega postavljaju. Dalje se razmatra prometno oblikovanje ulica kojima prolazi tramvaj i mogućnost odvajanja posebnog traka namijenjenog isključivo tramvajskom prometu. Također je ponuđeno rješenje zatvaranja (opločenja) kolosijeka. Izrađeni su poprečni i uzdužni profili trase i troškovnik izvođenja tramvajske pruge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb