Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 424081

Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji


Haladin, Ivo
Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji, 2009., diplomski rad, Građevinski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 424081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji
(Possibility of introducing tram traffic in Opatija)

Autori
Haladin, Ivo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Građevinski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
02.10

Godina
2009

Stranica
24 + nacrti

Mentor
Lakušić, Stjepan

Ključne riječi
tramvaj; urbana zona; promet
(tram vehicle; urban area; traffic)

Sažetak
Rad razmatra mogućnost rehabilitacije tramvaj kao modernog urbanog sredstva javnog prijevoza grada Opatija. Naime, 1908. godine u promet je puštena tramvajska pruga koja je povezivala željezničku postaju u Matuljima, Opatiju, Iku, Ičiće i Lovran. Sa sve većom popularnosti automobilskog prometa, tramvaj postaje neisplativ i nepopularan te ga postupno zamjenjuje autobus. Tramvajska linija ukinuta je 1933. godine. Posljednjih godina u Europi se javlja težnja ponovnom uvođenju tramvaja u gradove u svrhu poboljšanja javnog prijevoza, smanjenja broja osobnih automobila, emisije štetnih plinova i povećanja brzine putovanja. U radu je analizirana trenutna prometna situacija šireg područja grada Opatije i utjecaj uvođenja tramvajskog prometa. Za trenutno zagušenu prometnu mrežu kao moguće rješenje javlja se „Park and ride“ sustav koji podrazumijeva gradnju velikih parkirališta i garaža na ulazu u grad te korištenje tramvaja za dolazak od krajnjeg odredišta. Naglasak je stavljen na prometnu situaciju za vrijeme turističke sezone kad je mreža najopterećenija. Ustanovljeno je da zbog trenutne izgrađenosti područja kojim se protezala stara pruga, nije moguće novu trasu postaviti potpuno u skladu sa starom te su ponuđena rješenja tog problema. Odabrana širina kolosijeka je 1000mm kako bi se jednostavnije uklopio u gusto izgrađeno središte grada. Određena su tramvajska stajališta, mjesta mimoilaženja, početna i završna postaja te remiza za smještaj i servisiranje tramvajskih vozila. Određen je tip tramvajskog vozila i zahtjevi koji se pred njega postavljaju. Dalje se razmatra prometno oblikovanje ulica kojima prolazi tramvaj i mogućnost odvajanja posebnog traka namijenjenog isključivo tramvajskom prometu. Također je ponuđeno rješenje zatvaranja (opločenja) kolosijeka. Izrađeni su poprečni i uzdužni profili trase i troškovnik izvođenja tramvajske pruge.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Stjepan Lakušić (mentor)

Avatar Url Ivo Haladin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Haladin, Ivo
Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji, 2009., diplomski rad, Građevinski fakultet, Zagreb
Haladin, I. (2009) 'Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji', diplomski rad, Građevinski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Haladin, Ivo}, year = {2009}, pages = {24 + nacrti}, keywords = {tramvaj, urbana zona, promet}, title = {Mogu\'{c}nost uvo\djenja tramvajskog prometa u Opatiji}, keyword = {tramvaj, urbana zona, promet}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Haladin, Ivo}, year = {2009}, pages = {24 + nacrti}, keywords = {tram vehicle, urban area, traffic}, title = {Possibility of introducing tram traffic in Opatija}, keyword = {tram vehicle, urban area, traffic}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font